هوای اراک برای گروه‌های حساس ناسالم است
کد خبر: 4133075
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

هوای اراک برای گروه‌های حساس ناسالم است

رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از ناسالم بودن هوای اراک برای گروه‌های حساس خبر داد.

آلودگی هوای اراک

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی، علیرضا محرابیان، رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، با اشاره به ناسالم بودن هوای اراک برای گروه‌های حساس، بیان کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ برابر با عدد ۱۰۷ و شاخص کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

وی افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت ۱۱ صبح امروز در اراک ۱۵۷ و هوا برای تمام گروه های سنی ناسالم بوده است و این شاخص در ساعت ۱۳ به عدد ۱۲۶ رسید. آلاینده مسئول شرایط کنونی ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون هستند و اراک از ابتدای سال تاکنون 2 روز ناسالم را در کارنامه خود ثبت کرده است.

وی با اشاره به اینکه اراک در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۶۵ روز ناسالم و آلوده را سپری کرد و این تعداد روز ناسالم در سال ۱۴۰۱ به ۱۳۸ روز رسید و گفت: اراک در سال گذشته ۴ روز پاک، ۲۱۶ سالم، ۱۰۲ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳۱ روز ناسالم برای تمام گروه‌های سنی، ۳ روز بسیار ناسالم و ۲ روز خطرناک را تجربه کرد.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان آلاینده مسئول در آلودگی هوای اراک در سال گذشته را ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون و دی اکسید گوگرد عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha