رژیم اسرائیل در بدترین شرایط 70 سال گذشته خود قرار دارد
کد خبر: 4133826
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۱
هانی‌زاده:

رژیم اسرائیل در بدترین شرایط 70 سال گذشته خود قرار دارد

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه اختلاف نظر در اتحادیه اروپا و امریکا با اسرائیل نشان می‌دهد که این رژیم در انزوای سیاسی به سر می‌برد، گفت: امروز رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط خود در 7 دهه گذشته قرار دارد و از لحاظ سیاسی و امنیتی با چالش جدی و عدیده مواجه است.

هانی زادهحسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با بیان اینکه روز جهانی قدس، روزی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی و جهان تلقی می‌شود، اظهار کرد: تا قبل از سال 58 مسائل مربوط به فلسطین مورد توجه ملل مسلمان نبود و این مسأله مهم در حاشیه قرار داشته و موضوعی فراموش شده بود.

وی ادامه داد: امام راحل با نگاه هوشمندانه نسبت به مسائل منطقه و جهان اسلام بعد از پیروزی انقلاب و به طور اختصاصی در مرداد ماه سال 58 آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کرد و این روز روزی مهم در تاریخ مبارزات ملت‌های مسلمان علیه رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

هانی‌زاده اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم و بحرانی که رژیم صهیونیستی به لحاظ سیاسی و امنیتی با آن دست و پنجه نرم می‌کند روز جهانی قدس در سال جاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردارست. رژیم غاصب اسرائیل در طول سال‌های گذشته به ویژه در 5 ماه اخیر که از عمر کابینه نتانیاهو می‌گذرد اتفاقات بسیار در اراضی اشغالی رخ داده و این رژیم غاصب را با بحران‌های متعدد مواجه کرده است.

وی گفت: تشکیل کابینه افراطی با حضور 5 وزیر تندرو و منفور از جمله ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی کابینه بنیامین نتانیاهو و حملاتی که اعضای این کابینه علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی داشتند موجب بروز خیزش سراسری در اراضی اشغالی شده است و پس از حملات، ملت مظلوم فلسطین واکنش نشان داده که این امر به تشکیل جبهه گسترده علیه اسرائیل منتج شد.

هانی‌زاده ادامه داد: پس از حملات انجام شده از سوی رژیم صهیونیستی رهبران حماس و جهاد اسلامی با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله جبهه‌ای گسترده تشکیل دادند. در طول روزهای گذشته که درگیری‌ها در اراضی اشغالگر بین فلسطین با ارتش رژیم صهیونیستی شکل گرفته است، سه جبهه در سوریه، اراضی اشغالی و جنوب لبنان علیه اسرائیل ایجاد شده است و این امر نشان می‌دهد که اسرائیل وارد چرخه ناامنی منطقه‌ای شده است.

وی افزود: در حوزه سیاسی نیز شکافی بین رهبران احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی ایجاد شده است که این امر نشام می‌دهد که کابینه نتانیاهو قادر به ادامه کار نیست و با توجه به شکنندگی رژیم صهیونیستی و ورود این رژیم به چرخه فروپاشی به نظر می‌رسد روز جهانی قدس در سال جدید روز پراهمیتی نسبت به سال‌های گذشته باشد. امسال ملت‌های اسلامی باید نشان دهند آماده کمک به مردم مستضعف فلسطین هستند.

هانی‌زاده با اشاره به دردناک بودن اتفاقات اخیر و حملات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی، ادامه داد: اتفاقات پیش آمده نشان می‌دهد منطقه به سمت جنگ با اسرائیل و شکیل‌گیری جبهه گسترده مقاومت علیه رژیم غاصب صهیونیست در حرکت است. امروزرژیم صهیونیستی در بدترین شرایط خود در 7 دهه گذشته قرار دارد و از لحاظ سیاسی و امنیتی با چالش جدی و عدیده مواجه است.

وی در پایان بیان کرد: پرتاب 300 موشک دوربرد از سوی فلسطین داخل اراضی اشغالی، جنوب لبنان و سوریه نشان داد که گنبد آهنین قادر به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی نیست. از سوی دیگر جامعه جهانی نیز نمی‌تواند برای کابینه افراطی نتانیاهو هزینه سیاسی کند. همچنین اختلاف نظری هم در اتحادیه اروپا و امریکا با این کابینه وجود دارد که این امر نشان می‌دهد که اسرائیل در انزوای سیاسی به سر می‌برد.

انتهای پیام
captcha