ضعف روحیه مطالبه‌گری در میان مردم علت عدم پیشرفت هرمزگان است
کد خبر: 4135407
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

ضعف روحیه مطالبه‌گری در میان مردم علت عدم پیشرفت هرمزگان است

دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر هرمزگان مطالبه گری و پرسشگری را از مسائل مهم و تأثیرگذار در توسعه و پیشرفت هر کشوری دانست و گفت: علت عمده عدم پیشرفت استان هرمزگان ضعف روحیه مطالبه‌گری در میان مردم این استان است، اگر روحیه مطالبه‌گری احیا نشود سبب بی‌تفاوتی مردم نسبت به مسائل و مشکلات جامعه خواهدشد، مردم باید نسبت به مسائل جامعه احساس مسئولیت کنند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، صبح امروز 30 فروردین، نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با موضوع «رویکردهای این ستاد در سال 1402» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کریمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، صادق ابراهیمی پور، معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و‌ نهی از منکر استان و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان بابیان این که خبرنگاران به‌نوعی سربازان گمنام هستند، عنوان کرد: در استان هرمزگان خبرنگاران رسالت خطیر و مهم خبر‌رسانی و آگاهی بخشیدن به مردم و جامعه را به‌خوبی انجام می‌دهند.

وی احیای مطالبه‌گری و پرسشگری را یکی از ملزومات پیشرفت و توسعه کشور و به‌ویژه استان هرمزگان دانست و افزود: جامعه‌ای که در آن پرسشگری و مطالبه‌گری نهادینه شود مسیر توسعه آن جامعه با سرعت بیشتری مواجه خواهد شد، لذا احیای آن‌یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ستاد امر به معروف در سال 1402 در این خصوص هدف‌گذاری کرده است.

کریمی با اشاره به این که مطالبه‌گری به معنای مخالفت با نظام نیست، ادامه داد: برای رسیدن به هدفی که در این راستا معین کرده‌ایم برنامه‌هایی در سال جاری اجرا خواهد‌شد که می‌توان به «سه‌شنبه‌های مطالبه‌گری در بندرعباس» با دو هدف آموزش شیوه صحیح مطالبه‌‌گری و دعوت مدیران و مطالبه‌گران آموزش‌دیده برای انتقال مطالبات مردم به مسئولان و مدیران اشاره کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان، افزود: کسانی که مطالبه‌گری درست و اصولی دارند، نسبت به مشکلات جامعه و وظایف حاکمان و مسئولان آگاه‌تر هستند، لذا در این راستا می‌توانند کمک‌های شایانی به جامعه کنند.

وی در پایان گفت: اگر مردم مطالبات خود را اصولی بیان کنند، مسئولان نیز وظایف خود را به‌درستی انجام خواهند داد.

انتهای پیام
captcha