حفظ عمل صالح سخت‌تر از انجام آن است
کد خبر: 4135788
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

حفظ عمل صالح سخت‌تر از انجام آن است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در تکالیف الهی مصالحی برای نجات و طی کردن سلوک و کمال است، گفت: به همین دلیل حفظ دستاورد عمل صالح سخت‌تر از انجام آن است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، یکم اردیبهشت‌ در خطبه‌های نماز‌ آدینه این هفته که در مصلای جمعه واقع در محله ایثار منطقه یک برگزار شد با بیان اينكه تقوا بهترین زاده و توشه برای نجات اخروی و بهترین راه سعادت در حیات دنیوی است، گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در واقع روز نزول رحمت رحمانیه الهی است.

وی حفظ عمل صالح را مهم‌ترین دستاورد الهی خواند و افزود: عمل دینی یکی از امور بسیار مهم در عرصه دیانت انسان است به‌ مانند گذشتن از مال حرام، رعایت عفت عمومی و روزه گرفتن است و در این تکالیف الهی مصالحی برای نجات و طی کردن سلوک و کمال است. به همین جهت حفظ دستاورد عمل صالح خیلی سخت‌تر از انجام عمل صالح است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه اگر آخرت و آیات الهی و معاد را دست کم بگیریم تمام اعمال خود را سوزانده‌ایم، تصریح کرد: عیار بندگی بعد از ماه مبارک رمضان مشخص می‌شود، پس ارتقای عمل صالح و حفظ دستاوردهای دینی بسیار مهم است.

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان با نگاه تحیلی بیان کرد: ایجاد تمدن، رفاه و پیشرفت برای جامعه معنوی و ارائه اسلام ناب محمدی(ص) برای جامعه انسانی و موحدین جهان یکی از وظایف است که باید همگان برای کسب این دستاورد، با آرمان‌خواهی تلاش کنند و سختی‌ها را تحمل کنند. وگرنه به دوران تحت مستعمره بر خواهیم گشت.

وی عقلانیت و امید‌آفرینی و دانش‌پایگی یکی از محورهای مجاهدت و تعالی آرمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی صحنه‌ها و میادین است، اظهارکرد: دشمنی جهان استکبار بیشتر با جوانان و نوجوانان کشور است و باید این نسل در خط مقدم مقاومت استکبارستیزی قرار بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: سپاه پاسداران در تمامی ابعاد سیاسی، توسعه و پیشرفت، پیشگام است و نیروی مقاومت بسیج به‌عنوان یک بال برای سپاه پاسداران و اعتلای انقلاب اسلامی ایران است.

حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha