ایران نماد اسلام‌خواهی و استکبارستیزی است
کد خبر: 4140441
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
خطيب جمعه موقت بوشهر:

ایران نماد اسلام‌خواهی و استکبارستیزی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ عبدالحسین مصلح گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار اسلام‌خواهی و آینده‌نگری و استکبارستیزی و قرآن‌محوری و مدافع عترت پیامبر اکرم(ص) است.

نمازجمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، خطبه‌های عبادی سیاسی نماز آدینه این هفته در مصلای جمعه بوشهر واقع در محله ایثار منطقه یک این شهر، امروز ۲۲ اردیبهشت‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ عبدالحسین مصلح، خطيب جمعه موقت بوشهر ارائه و اقامه شد.

امام جمعه موقت بوشهر، فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین رهبر و پیشوای شیعیان را تسلیت گفت و اظهار کرد: امام جعفرصادق(ع) رئیس مذهب تشیع است و شاگردان بسیاری را پرورش داده است. اکنون ریشه دانشی حوزه‌های علمیه ما ریشه در آموزه‌های این امام همام دارد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در این آیین عبادی سیاسی افزود: علت اینکه به مذهب ما مذهب جعفری گفته می‌شود، این نیست که امامان دیگر برای اسلام خدمت نکرده‌اند، بلکه سبب نامیده شدن آن است که دوره زندگی امام صادق(ع) مصادف بود با اواخر حکومت امویان و اوایل خلافت عباسیان. به سبب درگیری‌ها و اختلافاتی که میان این دو خاندان به وجود آمده بود، فرصت خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی پدید آمد.

وی اضافه کرد: امام جعفرصادق(ع) از آن شرایط بهره برد و شیعه را توسعه داد. حضرت شیخ‌الائمه(ع) با تشکیل حلقه‌های درس و تبیین معارف و مبانی تشیع، به نشر و تبلیغ اسلام پرداخت و به همین علت این مذهب را به امام جعفرصادق(ع) منسوب می کنند.

خطیب نماز جمعه موقت بوشهر با اشاره به امام صادق(ع) می‌فرماید اگر خوبی و رفتار نیکی از هر انسانی سرزند خوب و برازنده است اما اگر از اهل شیعه چنین رفتاری دیده شود سرتر و سرآمد است در خصوص بدی نیز اینچنین است، خاطرنشان کرد: مطالبی که شاگردان امام جعفرصادق(ع) تبیین کرده‌اند امروز به دست ما رسیده است و بزرگان و مراجع موضوعات آموزنده‌ای از آن استخراج کرده‌اند.

حجت الاسلام مصلح با اشاره تحلیلی به ۲۳ اردیبهشت‌ماه، سالروز قانون ننگین کاپیتولاسیون، عنوان کرد: در سایه این قانون ننگین کاپیتولاسیون، بیگانگان هرچه می‏خواستند به ایران وارد و یا از ایران خارج می‏کردند. این قانون، اصلِ حاکمیت و استقلال کشور را متزلزل می‏کرد و به قوانین خارجی، اعتبارِ برون مرزی می‏بخشید. امام خمینی(ره) در برابر این قانون ننگ ‌آور و خفت‏‌بار، عکس‌العمل سختی نشان دادند و در ۴ آبان سال ۱۳۴۳ شمسی سخنرانی مهمی ایراد کردند. سخنان حضرت امام، طوفانی عظیم در جامعه به پا کرد که رژیم طاغوتی پهلوی، انتظار آن را نداشت.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: سه ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به پیشنهاد هیئت وزیران و تصویب شورای انقلاب اسلامی، در بیست‌و‌سوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ هجری شمسی، حق کاپیتولاسیون و امتیازات و ملحقات آن برای همیشه و به طور نهایی لغو شد.

حجت الاسلام مصلح افزود: در حال حاضر تنها کشور هستیم که حضور آمریکایی‌ها و اسرائیلیها را تحمل نکرده و نخواهیم کرد و اجازه نفوذ به کشورمان را نمی‌دهیم زیرا کافر حق ندارد بر مسلمان تسلط پیدا کند و همه باید نسبت به حفظ این موضوع تلاش کنیم.

نمازجمعه بوشهر

وی با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار اسلام‌خواهی و آینده‌نگری و استکبارستیزی و قرآن‌محوری و مدافع عترت پیامبر اکرم(ص) است، اضافه کرد: ۲۴ اردیبهشت سالروز اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس است رژیمی که بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین را به خاک و خون کشیده است امیدواریم این کشور آزاد شده و همه مسلمانان نماز جمعه را در بیت المقدس اقامه کنند.

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
captcha