تبلیغ زندگی شهدای قرآنی توسط تمامی سازمان‌های دولتی
کد خبر: 4136728
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
رحیم قربانی تأکید کرد:

تبلیغ زندگی شهدای قرآنی توسط تمامی سازمان‌های دولتی

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) تهران در دیدار با خانواده شهید مرتضی نخست‌کار با بیان اینکه برای تبلیغ زندگی شهدای قرآنی نیاز به کار فرهنگی است، گفت: این خواسته نیز تنها توسط یک بخش و نهاد محقق نمی‌شود بلکه تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی باید تلاش خود را روی تبلیغ سبک و زندگی شهدای قرآنی متمرکز کنند.

شهدا بصیرتی فراتر از زمان خود داشتندبه گزارش خبرنگار ایکنا، نخستین دیدار نوروزی جامعه قرآنی در سال جدید، 6 اردیبهشت‌ماه به دیدار از خانواده شهید مرتضی نخست‌کار اختصاص داشت.

در این برنامه رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: هدف از این دیدارها که سال‌ها در حال انجام است، تبلیغ و اشاعه سیره شهدای قرآنی است. متأسفانه خیلی از قاریان ما امروز حتی با اسم شهدای قاری آشنا نیستند.

وی افزود: تبلیغ سبک زندگی شهدای قرآنی تنها اشاعه یک روش زندگی نیست بلکه در جهات مختلف از آن می‌توان بهره برد. حتی می‌توان گفت با در پیش گرفتن سبک زندگی شهدای قرآنی خواهیم توانست بسیاری از مشکلات پیرامون خود را پشت سر بگذاریم.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه شهدای قرآنی، بصیرتی فراتر از زمان خود داشتند، ادامه داد: آنچه شهدا در زمان جنگ می‌دیدند، مختص زمان نبود. آن‌ها می‌توانستند پیش روی خود را بنگرند؛ این امر نشان از بصیرت آن‌ها داشت.

وی با بیان اینکه برای تبلیغ زندگی شهدای قرآنی نیاز به کار فرهنگی است، اظهار کرد: این خواسته نیز تنها توسط یک بخش و نهاد محقق نمی‌شود بلکه تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی باید تلاش خود را روی تبلیغ سبک و زندگی شهدای قرآنی متمرکز کنند.

در ادامه جلسه استاد محمد حسین سبزعلی، قاری قرآن بیان کرد: زندگی هر یک از شهدا الگویی برای همگی ما است. ما می‌توانیم با تمسک به آرمان‌های شهدا مشکلات جامعه را پشت سر بگذاریم. لازم به ذکر است اگر امروز ما با سختی‌ها مواجه هستیم، دلیلش دور شدن از سبک و سیره شهدا است.

وی اضافه کرد: شهدای قاری در میان شهدا نگینی درخشان هستند که کمتر برای مردم معرفی شده‌اند. این مسئله یک کم‌کاری ناراحت‌کننده است که باید به صورت گسترده زندگی هر یک از شهدای قرآنی برای مردم معرفی شود. این امر می‌تواند از طریق مختلف از جمله کتاب و فیلم رخ دهد.

وی در خاتمه سخنانش تأکید کرد: اگر بتوانیم به شکل درستی سبک و سیره شهدای قرآنی را در جامعه رواج دهیم، توانسته‌ایم فریضه امر به معروف را به بهترین نحو مورد نظر قرار دهیم، چون مطمئناً افرادی که زندگی شهدای قرآنی را الگو قرار می‌دهند، از منکر دور خواهند بود.

در بخش دیگری از این دیدار، مجتبی نخست‌کار، برادر بزرگ‌تر شهید گفت: مرتضی سومین فرزند خانواده بود. وی از کودکی به مباحث دینی و قرآنی علاقه‌مند بود. جالب است بدانید وی هم شنونده سخنان دکتر شریعتی بود و هم اینکه آثار شهید مطهری را مطالعه می‌کند. همچنین او پای صحبت‌های حاج آقا کافی می‌نشست. این شهید یک روشنفکر کاملاً دینی بود که خود را محدود به یک نگاه نمی‌کند بلکه با تحقیق و مطالعه پیرامون زندگی اندیشمندان اسلامی راه صحیح را انتخاب کرده و پیش می‌گرفت.

وی ادامه داد: برادرم شهید جاویدالاثر است، وی با اینکه معمم نبود اما بین رزمندگان امام جماعت بود. حتی برای رزمندگان تفسیر قرآن انجام می‌داد. والدین من تا آخر عمر چشم‌انتظار فرزندشان بودند.

مهدی، برادر کوچکتر شهید نخست‌کار نیز بیان کرد: من سال 59 به دنیا آمدم و برادر شهیدم به گوش من اذان خواند و نام من را انتخاب کرد و عازم جبهه شد. وی در همان سال در ارتفاعات شهر مهران به شهادت رسید. وی متولد 1334 بود و تازه نامزده کرده و تصمیم به ازدواج داشت اما به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha