ویژه‌برنامه‌های نکوداشت روز شهرکرد اعلام شد
کد خبر: 4136801
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰

ویژه‌برنامه‌های نکوداشت روز شهرکرد اعلام شد

شهردار شهرکرد گفت: به مناسبت ششمین سالروز نکوداشت روز شهرکرد ۳۳ عنوان برنامه در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری با همکاری دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است.

روز شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدحسین واحدیان، شهردار شهرکرد نخستین برنامه هفته فرهنگی شهرکرد را برگزاری همایش ورزش پهلوانی عنوان و اظهار کرد: همایش ورزش پهلوانی روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت با حضور ۳۰۰ ورزشکار و رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی کشور با محوریت آغاز برنامه‌های هفته فرهنگی شهرکرد توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرکرد برگزار می‌شود.

شهردار شهرکرد با اشاره به طراحی و ساخت پوستر و تندیس ششمین نکوداشت روز شهرکرد، افزود: پوستر و تندیس این روز و فضاسازی فرهنگی و تبلیغی با بهره‌گیری از ظرفیت ۳۰ بیلبورد شهری و چهار تابلو پازلی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و آذین‌بندی شهر با پرچم‌های اهتزاز رنگی مزین به نام «شهرکرد، شهر مهربانی» توسط مدیریت ارتباطات شهرداری و کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های مهم عمرانی سال نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مراسم نور افشانی در تپه نورالشهدا در شامگاه ۳۰ اردیبهشت‌ماه توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد و فرماندهی انتظامی شهرستان شهرکرد انجام می‌شود.

واحدیان از راه‌اندازی کاروان شادپیمایی با عروسک‌های خبابانی توسط کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان خبر داد و بیان کرد: مسابقه آشپزی و غذاهای محلی توسط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرستان شهرکرد برگزار خواهد شد.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی هنری در چند مسجد محوری شهر با محوریت مفاخر روحانی شهرکرد توسط کانون فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری و جشنواره بادبادک‌ها در دشت شهرکرد توسط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود.

تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی

وی با بیان اینکه تولید محتوای رسانه‌ای در قالب کلیپ، پادکست و... و انتشار در رسانه‌ها توسط مدیریت ارتباطات شهرداری شهرکرد انجام می‌شود، تصریح کرد: ساخت دو قطعه موسیقی و نماهنگ صوتی و تصویری ویژه روز شهرکرد توسط هنرمندان چهارمحال و بختیاری نیز توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد انجام می‌شود.

واحدیان یادآور شد: فراخوان عکس شهرکرد با موضوعات مختلف و برپایی نمایشگاه و تجلیل از برترین‌ها و فراخوان شعر، داستان کوتاه، نقاشی و... ویژه دانش آموزان و تجلیل از برگزیدگان نیز با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، انجمن سینمای جوان استان و آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

شهردار شهرکرد برپایی نمایشگاه‌ خیابانی صنایع دستی با حضور هنرمندان چهارمحال و بختیاری به مدت یک هفته توسط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را یکی دیگر از برنامه‌ها اعلام و بیان کرد: برگزاری جشن بزرگ مردمی نکوداشت روز شهرکرد توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، دیدار و تجلیل از فعالان حوزه فرهنگ و هنر توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رونمایی از تمبر ششمین نکوداشت روز شهرکرد توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد و با مشارکت اداره پست استان انجام می‌شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه آغاز کار دانشنامه جامع شهرکرد با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد خبر داد و گفت: به مناسبت روز شهرکرد پنج نمایش خیابانی با محتوای فرهنگ شهروندی در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه در پنج نقطه شهر توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد و با همکاری انجمن سینمای جوان استان برگزار می‌شود.

واحدیان ادامه داد: سرود پاتوقی در شش نقطه شهر در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، دو میزگرد با عناوین مدیریت شهری و شهرکرد شناسی با حضور شهرداری، نخبگان و هنرمندان ملی و استانی با همکاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری و مدیریت ارتباطات شهرداری شهرکرد نیز برگزار می‌شود.

شهردار شهرکرد با اشاره به رایگان شدن بخشی از خدمات به این مناسبت بیان کرد: ناوگان حمل و نقل شهری با همکاری سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد و بازدید از موزه‌ها و اماکن گردشگری در روز ۳۱ اردیبهشت با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان رایگان خواهد بود.

وی از اجرای برنامه‌های ورزشی به مناسبت نکوداشت روز شهرکرد خبر داد و تصریح کرد: تجهیز کامل و افتتاح سالن ورزشی امیرکبیر با حضور مسئولان استان و شهرستان، افتتاح پیست دوچرخه سواری بانوان در محل پارک بانوان و استقرار ایستگاه ویژه و ۲۰ دستگاه دوچرخه توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد اجرا می‌شود.

واحدیان تأکید کرد: افتتاح مرکز شهرکردشناسی و دبیرخانه شهر ملی نمد در محل مجتمع تجاری لاله، افتتاح ساختمان نشاط به عنوان ساختمان جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، رونمایی از کتاب داستان‌های شهروندی، غبارروبی مرقد مطهر امامزادگان دو خاتون(س) شهرکرد، دیدار مسئولان و مدیران مجموعه مدیریت شهری با خانواده معظم شهدا و برگزاری پیاده روی عمومی نیز از دیگر برنامه‌های این روز می‌باشد.

انتهای پیام
captcha