کاشت 16 میلیون اصله نهال در استان مرکزی طی 4 سال
کد خبر: 4136917
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲

کاشت 16 میلیون اصله نهال در استان مرکزی طی 4 سال

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: به منظور تحقق فرمایش مقام معظم رهبری کاشت سالی 4 میلیون اصله نهال برای چهار سال آینده در دستور کار قرار دارد.

کاشت درخت

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عبدالحسین محمدی، مدیرکل منابع طبیعی استان، گفت: طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال یکی از طرح‌های بسیار خوب در جهت توسعه درختکاری است که سهم استان مرکزی از این میزان ۱۶ میلیون اصله نهال است.

محمدی افزود: برای اجرای این طرح ۷۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری در استان کاشته شد که شامل ۱۳ گونه درختی می‌شود.

وی با بیان اینکه کاشت چهار میلیون اصله نهال در سال در دستور کار دارد، گفت: استان مرکزی با در اختیار داشتن نهالستان ۲۴ هکتاری و ظرفیت تولید حداقل ۴ میلیون اصله نهال یکی از ظرفیت‌های خوب برای تولید نهال است.

محمدی افزود: صنایع مختلف، بنگاه‌های اقتصادی، شهرداری و دهیاری‌ها می‌توانند با تأمین نهال از این نهالستان‌ها نقش خود را در حوزه اجتماعی ایفا کرده و به توسعه فضای سبز کمک کنند.

وی از افتتاح نرم افزار ایران تریز (درخت) در استان خبر داد و گفت: این زمینه فراهم شده تا در سامانه استعلامات کاشت درخت در هر نقطه از استان به روز باشد.

منبع، خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام
captcha