برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام براعتی در ارومیه
کد خبر: 4137459
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام براعتی در ارومیه

مراسم گرامیداشت چهاردهمین سالروز ارتحال حجت‌الاسلام منصور براعتی از مفسران قرآن کریم و گرامیداشت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در ارومیه برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام براعتی در ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نیساری، مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان‌غربی شامگاه 9 اردیبهشت در مراسم گرامیداشت چهاردهمین سالروز ارتحال حجت‌الاسلام منصور براعتی از مفسران برجسته قرآن کریم و گرامیداشت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، اظهار کرد: فضیلت علم و عالم در دین، بسیار ارزشمند است و در روایتی از امام صادق(ع) بیان شده است: «مردم سه گروه‌اند؛ اول طبقه عالم و تحصیل‌کرده، دوم؛ گروه محصل و دانشجو؛ سوم کسانی که نه عالمند و نه در مقام فرا گرفتن علم هستند، این‌ها همانند خار و خاشاک روی سیل هستند».

وی افزود: یادگیری علم و دانش سن و سال نمی‌شناسد و باید انسان همیشه در جهت یادگیری دانش باشد و در روایات ائمه معصومین هم به ما سفارش شده که تا توانایی دارید دنبال علم بروید.

مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: «حواریان عیسی(ع) عرض کردند: با چه کسی همنشین شویم؟ حضرت فرمود: با آن که دیدنش شما را به یاد خدا اندازد و گفتارش بر دانش شما بیفزاید و کردارش شما را به آخرت تشویق کند و اگر همراهی ما با دیگران موجب تعالی ما نشود، به سمت خسران حرکت کرده‌ایم».

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام مرحوم براعتی شخصیتی قرآن‌پژوه و حافظ قرآن بود و در روایتی از اهل‌بیت(ع) بیان شده که اگر فردی علومی را به دیگری یاد بدهد و تا زمانی که به آن علم عمل می‌شود، معلم آن دانش در اجر و پاداش آن شریک است و مرحوم آقای براعتی مصداق بارز این حدیث بود و منبرهایش انسان ساز و شهید پرور بود.

حجت‌الاسلام نیساری تصریح کرد: محله بنی‌هاشم یکی از محلاتی است که در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم نظام اسلامی کرد از جمله شهدای طلبه، نیری جوان‌ها، غلامرضا مروت و دیگر شهدا از این محله بودند که نتیجه فعالیت‌های شخصیت‌هایی همچون مرحوم حاج آقا براعتی بود.

وی گفت: نبی مکرم اسلام علمای دین را به ستارگان تشبیه می‌کند و ستاره در کنار روشنایی داشتن فوایدی از جمله هدایت مردم به مسیر درست در تاریکی شب را دارد و علمای دین مردم را از گمراهی به سمت نور هدایت می‌کنند.

مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان‌غربی عنوان کرد: دشمن امروز به قدرت روحانیت پی برده و فهمیده است که علت شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی روشنگری‌ها و مجاهدت‌های روحانیت است و به همین دلیل می‌بینیم دشمن در فضای مجازی با انتشار مطالب فریبنده و دروغ عده‌ای را تحریک می‌کند و در فضای حقیقی بعضی افراد از روی جهالت اقدام به اهانت و جسارت به علما و روحانیت می‌کنند و البته هیچ کدام موجب کنار کشیدن و به حاشیه رفتن روحانیت نمی‌شود و ما مدیون این انقلاب هستیم.

وی افزود: جوانان باید هوشیار باشند و بدانند دشمن کجا را هدف قرار داده و نباید در برابر این جسارت‌ها کوتاه بیاییم و دشمنان قسم‌خورده دین و انقلاب امروز روحانیت انقلابی و بصیر را مانع رسیدن به اهداف شوم خود می‌دانند و البته دشمن در حال افول و نابودی است و این دست پا زدن‌هایشان نشان بارز این ادعا است.

حجت‌الاسلام نیساری اضافه کرد: کمک و احترام به والدین، داشتن غیرت دینی و انقلابی، دلسوز دین و شهدا بودن، داشتن مقبولیت بین مردم و جوانان، مجاهدت در راه خداوند از خصوصیات بارز حجت‌الاسلام مرحوم براعتی بود و گاهی نقش مرحوم براعتی در اوایل انقلاب در کمیته انقلاب اسلامی و بعد از آن در دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ تحمیلی در تبلیغ دین و انقلاب به فراموشی سپرده می‌شود و باید ضمن حفظ جایگاه مرحوم براعتی به دور از افراط و تفریط این شخصیت قرآنی و انقلابی را به مردم معرفی کنیم.

وی ادامه داد: باید آثار باقی مانده از مرحوم براعتی در عرصه‌های تفسیری و قرآنی، جوانان، انقلاب اسلامی و تربیت دینی تنظیم شده و منتشر شود و در اختیار نسل جوان قرار گیرید و استمرار مسیر مرحوم براعتی دفاع از انقلاب و دین اسلام و داشتن غیرت دینی و انقلابی است.

انتهای پیام
captcha