افتخارآفرینی دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در جشنواره قرآن و عترت(ع)
کد خبر: 4139759
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

افتخارآفرینی دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در جشنواره قرآن و عترت(ع)

رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نمایندگان استان در بخش‌های معارفی، هنری و پژوهشی بیست‌وهفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، صاحب شش مقام برتر کشوری شدند.

دانشجویان قرآنی

مریم امیدی، رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به درخشش دانشگاهیان علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری در فینال جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: نمایندگان استان در بخش‌های معارفی، هنری و پژوهشی بیست‌وهفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، صاحب شش مقام برتر شدند.

وی با ذکر اینکه آیین اختتامیه جشنواره امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ با حضور بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، ادامه داد: در بخش معارفی، «عرفان حمیدی» دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد رتبه اول حفظ فرازهایی از نهج‌البلاغه را کسب کرد، همچنین «الهام اسکندری» رتبه دوم آشنایی با سیره معصومین(ع) و «فاطمه مهربان» رتبه دوم نماز را در همین بخش به دست آوردند.

امیدی تصریح کرد: در بخش هنری این دوره از جشنواره قرآن و عترت(ع)، رتبه دوم اینفوگرافی در بخش کارمندان به «محمد قربانی» رسید و «مریم احمدپور مبارکه» رتبه سوم خوشنویسی را در بخش دانشجویان کسب کرد.

رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: «ریحانه عنایت‌زاده» نیز رتبه دوم رشته ایده‌شو را در بخش دانشجویان به خود اختصاص داد.

امیدی بیان کرد: مرحله نهایی بخش آوایی بانوان از ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه و بخش آقایان از ۲۷ تا ۳۰ این ماه در خزرآباد ساری برگزار می‌شود که از استان، ۱۲ دانشگاهی اعم از دانشجو، کارمند و استاد علوم پزشکی استان به این بخش راه یافته‌اند.

وی با تصریح اینکه در مجموع حدود ۱۹۰۰ نفر در مرحله دانشگاهی بیست‌وهفتمین دوره‌ جشنواره قرآن و عترت(ع) در استان شرکت داشتند تنوع و گستردگی رشته‌ها را یادآور شد و بیان کرد: علاوه بر دانشگاهیان فعال در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، تفسیر و ...، افراد توانمند در حوزه‌های هنری، تولیدی و پژوهشی و علاقه‌مند به مباحث دینی نیز می‌توانند در بیست‌وهفتمین دوره از جشنواره قرآنی هدهد آثار خود را ارائه کنند.

رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: همچنین در سال گذشته و در بیست‌و ششمین دوره جشنواره قرآنی وزارت بهداشت، بیش از پنج هزار و ۹۴ نفر از دانشگاه علوم پزشکی استان برای شرکت در ۵۴ رشته مرحله دانشگاهی ثبت‌نام کردند، از این تعداد، ۱۷۴ نفر دانشجو، ۴۴ نفر استاد و چهار هزار و ۸۷۶ نفر کارمند بودند که در مجموع یک‌هزار و ۸۴۱ نفر مرد و سه هزار و ۲۵۳ زن شرکت داشتند.

امیدی گفت: پس از داوری مرحله دانشگاهی این جشنواره، ۴۳ اثر به‌عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شد و ۲۲ اثر به مرحله کشوری راه یافت که در مرحله کشوری نیز ۱۱ دانشگاهی استان شامل پنج کارمند، چهار دانشجو و دو استاد حائز مقام‌های اول تا پنجم شدند.

انتهای پیام
captcha