افزایش قدرت بازدارندگی کشور برای مقابله با آسیب‌ها ضروری است
کد خبر: 4140408
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

افزایش قدرت بازدارندگی کشور برای مقابله با آسیب‌ها ضروری است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی به هیچ قرارداد ننگین یک طرفه‌ای پایبند نیست، گفت: در صحنه بین‌المللی باید توجه کنیم اگر می‌خواهیم آسیبی متوجه کشور نشود و قدرت و استقلال آن حفظ شود راهی جز این نیست که بازدارندگی در همه عرصه‌ها را جدی بگیریم.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۲ اردیبهشت‌ماه‌ در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره و بیان کرد: خداوند با پندها و اندرزهای فراوان از جمله ارسال پیامبران، نزول کتب و دادن عقل، نعمت را بر انسان تمام کرد تا انسان از راه‌های انحرافی فاصله بگیرد.

امام جمعه کرمان در ادامه مباحث گذشته در خصوص تربیت و عوامل مؤثر مربوط به آن، اظهار کرد: یکی از این عوامل وجود الگوها و سرمشق‌های بزرگ تربیتی در جامعه است. به‌ویژه فرد مربی که در زندگی شخصی، رفتار و گفتار خود مباحث تربیتی را به‌صورت جدی رعایت می‌کند تأثیر آن بر کسانی که تحت تربیت هستند بیشتر است.

وی سنت انبیای الهی را یکی از الگوهای بزرگ تربیتی برشمرد و افزود: در جای جای قرآن به موضوع اسوه بودن بعضی افراد به‌ویژه انبیای الهی پرداخته شده است که باید از آنها درس گرفت و در گفتار و رفتار به آنها اقتدا کرد.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه مردم را باید با اعمال و رفتار به کار دعوت کرد، ادامه داد: گاهی با رفتار خود می‌توانید حرکتی انجام دهید که تأثیر بسیاری در تربیت داشته باشد. همچنین کسی که می‌خواهد در جامعه الگو باشد باید خودسازی انجام دهد. مربی موفق آن است که فاصله ایمان و عمل را کم کند و هراندازه این فاصله کمتر شود تأثیر تربیت بیشتر است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی در خطبه دوم ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع)، گفت: در زندگی ائمه به ویژه زندگی امام صادق(ع) سه مورد برجسته در نحوه تعامل حکومت‌ها وجود دارد. اولین مسئله این است که حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس تلاش می‌کردند مرجعیت دینی را از خانه ائمه(ع) دور کنند تا مردم برای مسائل شرعی و دینی خود به ایشان مراجعه نکنند. زیرا می‌دانستند اگر بیت امام معصوم کانون ترویج دین و دیانت شود فرصتی برای آنها باقی نمی‌ماند و برای حکومت آنها خطراتی به دنبال داشت.

وی ایجاد کشمش‌های دینی بین مردم از سوی حکومت‌ها را مسئله دوم دانست و تصریح کرد: زمانی که امت واحد شکل می‌گرفت امام لایق را دنبال می‌کرد؛ لذا بهترین کار این بود که امت را متفرق کنند به همین دلیل تلاش می‌کردند اختلاف و مباحث مختلف را در بین مردم ایجاد کنند.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان با اشاره به اینکه حکومت‌ها آمد و شد به خانه ائمه(ع) را منع می‌کردند، گفت: همه تلاش آنها این بود که مردم را در محدودیت قرار داد اما با وجود چنین شرایطی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) موفق شدند نهضت بزرگ فقهی و علمی جهان اسلام را مدیریت کنند.

امام جمعه کرمان ضمن تبریک هفته هلال احمر به سالروز لغو لایحه کاپیتولاسیون در دوران انقلاب اشاره کرد و افزود: این امر تحقیر تاریخی ملت را خاتمه داد و اجازه نداد به غرور ملی ملت رشید و با سابقه ایران خدشه وارد شود و نشان داد انقلاب اسلامی به هیچ قرارداد ننگین یک طرفه‌ای پایبند نیست و با دنیا در یک جریان متعادل حرف می‌زند و هیچ زور و قلدری را بر نمی‌تابد.

وی لغو امتیاز تنباکو را نقطه عطفی در نهضت‌های ایران برشمرد و اظهار کرد: این امر امید را به مردم بازگرداند و نشان داد حرکت‌های مردمی موفق می‌شوند و به دنبال آن مشروطه و سپس انقلاب اسلامی اتفاق افتاد که یکی پس از دیگری سیلی‌های محکمی بر استعمار و استثمار زد.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش گفت: قدرت مقاومت و توان و حجم بالای دفاع مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم جعلی پیروزی را نزدیک کرده است. جبهه مقاومت هر روز قوی‌تر از قبل در صحنه عملیات حاضر شده و پرچم پیروزی را در سراسر جهان به اهتزاز در خواهد آورد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی با تأکید بر اینکه ایران قوی و مستقل در دنیای امروز نیازمند بازدارندگی در همه عرصه‌ها است، تصریح کرد: این قدرت هر روز بیشتر می‌شود و باید هم مواظب داخل کشور باشیم و هم با هوشیاری کامل، خارج و حرکات ناجوانمردانه دشمن را مراقبت کنیم. استعمار و در رأس آن آمریکا با تحریم‌های ظالمانه تلاش کردند برجام‌ها را یکی پس از دیگری بر ما تحمیل کنند و زمانی دیدند برجام هسته‌ای به تنهایی خواسته‌های آنها را تأمین نمی‌کند ترجیح دادند از آن خارج شوند و به‌دنبال برجام منطقه‌ای و امنیتی بودند.

وی ادامه داد: در صحنه بین‌المللی باید توجه کنیم اگر می‌خواهیم آسیبی متوجه کشور نشود و قدرت و استقلال آن حفظ شود راهی جز این نیست که بازدارندگی در همه عرصه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و... را جدی بگیریم. ملت ایران نیز نشان دادند در خط ولایت فقیه همه توطئه‌ها را خنثی کرده و با ایستادگی در این خط محکم و استوار و دشمن را مأیوس می کنند.

امام جمعه کرمان در پایان خطاب به مسئولان گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی به خصوص درباره قشر آسیب‌پذیر امیدواریم با داشتن برنامه‌های قوی‌تر از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

 

انتهای پیام
captcha