پوستر «دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار» رونمایی شد
کد خبر: 4141136
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

پوستر «دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار» رونمایی شد

در آستانه سالروز شهادت امام صادق‌(ع) پوستر «دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار» رونمایی شد. این پوستر علاوه بر زبان فارسی به پنج زبان انگلیسی، عربی، هندی، افغانستانی و ترکی منتشر شده است.

پوستر دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیاربه گزارش ایکنا از کرمان، آیین رونمایی از پوستر دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیرکل صدا و سیمای استان و رئیس حوزه هنری کرمان در صدا‌وسیمای مرکز کرمان برگزار شد.

ثارالله انکوتی، دبیر اجرایی سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در این مراسم با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای دهمین دوره سوگواره برنامه‌ریزی شده است که بخشی از آن برای نخستین بار در حوزه تعزیه اجرا می‌شود، گفت: رونمایی از تمبر سوگواره از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این رویداد است و برای نخستین بار در کشور تمبری با موضوع تعزیه رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه پوستر سوگواره از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان طراحی و علاوه بر زبان فارسی به پنج زبان انگلیسی، عربی، هندی، افغانستانی و ترکی منتشر شده است، تصریح کرد: سوگواره دهم به مدت ۱۲ شب برگزار می‌شود و در این مدت میزبان مهمانانی از ۵ ملیت است.

انکوتی تصریح کرد: در زمان ثبت جهانی تعزیه در یونسکو چندین کشور دیگر نیز هنر آیینی مذهبی تعزیه را متعلق به خود می‌دانستند به همین دلیل بنا داریم که این رویداد فرهنگی مذهبی در سال‌های آینده به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.

دبیر اجرایی سوگواره تعزیه ده‌زیار ضمن تقدیر از مردم و اعضای هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار در برگزاری سوگواره، افزود: فضاسازی محل برگزاری سوگواره نزدیک به ۲ ماه قبل آغاز و جلساتی نیز با مسئولان ارشد استان کرمان در ارتباط با برگزاری این رویداد ملی برگزار شده است زیرا برگزاری این سوگواره کاری بی‌نظیری است.

انتهای پیام
captcha