تعزیه یک ابزار هنری مؤثر در راستای جهاد تبیین است
کد خبر: 4141154
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

تعزیه یک ابزار هنری مؤثر در راستای جهاد تبیین است

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان با بیان اینکه تعزیه یک ابزار هنری مؤثر در راستای جهاد تبیین است و می‌توان بصیرت افزایی را در مجالس تعزیه نهادینه کرد، گفت: در برگزاری سوگواره تعزیه ده‌زیار با تمرکز زدایی از مرکز استان به برقراری عدالت در حوزه روستا هم توجه شده است.

نشست برگزاری دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیاربه گزارش ایکنا از کرمان، احمد علیرمضانی، مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در آیین رونمایی از پوستر «دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار» با اشاره به اهمیت برگزاری سوگواره تعزیه در راستای ترویج دین و معارف اسلام، گفت: از ظرفیت شبکه معارف، شبکه قرآن و شبکه خبر هم می‌توان برای پوشش رسانه‌ای این رویداد ملی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تعزیه در بردارنده هویت است و در برگزاری سوگواره تعزیه ده‌زیار با تمرکز زدایی از مرکز استان به برقراری عدالت در حوزه روستا هم توجه شده است، اظهار کرد: تعزیه باید ‌به مردم شناخت و معرفت بدهد و در قالب هنر تعزیه باید شمر و امام حسین زمانه را به مردم شناساند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان از امکان پخش زنده بخش‌هایی از آیین تعزیه‌خوانی از شبکه کرمان و معارف خبر داد و افزود: تعزیه یک ابزار هنری مؤثر در راستای جهاد تبیین است و می‌توان بصیرت افزایی را در مجالس تعزیه نهادینه کرد.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با بیان اینکه مردمی بودن سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار بسیار ارزشمند است که امیدواریم تداوم داشته باشد، گفت: نیازمند هویت‌سازی برای روستاها در مناطق مختلف استان هستیم. لذا تلاش داریم به واسطه برگزاری سوگواره یک هویت فرهنگی مذهبی برای ده‌زیار ایجاد شود.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق برنامه‌های دهمین سوگواره تعزیه ده‌زیار اظهار کرد: رفع مشکلات در برگزاری این سوگواره نیازمند همراهی و هم‌افزایی است. روستای ده زیار خاستگاه و روستای تعزیه است و امیدواریم در طول سال نیز مراسم تعزیه‌خوانی در این روستا برگزار شود. 

انتهای پیام
captcha