تربیت 200 هزار بانوی طلبه در راستای تحقق جهاد تبیین
کد خبر: 4141203
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱

تربیت 200 هزار بانوی طلبه در راستای تحقق جهاد تبیین

معاون حوزه علمیه خواهران کشور بیان کرد: حوزه علمیه خواهران در سطح کشور این افتخار را دارد بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای نقش آفرینی در جهاد تبیین تربیت کند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا، معاون حوزه علمیه خواهران کشور، امروز، 25 اردیبهشت، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حوزه‌های علمیه خواهران استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، بیان کرد: حوزه علمیه به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد و آبروی نظام اسلامی است که به برکت نظام جمهوری اسلامی به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران در سطح کشور این افتخار را دارد بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای نقش‌آفرینی در جهاد تبیین تربیت کند و امروز با توجه با تأکیدات مقام معظم هبری خواهران حوزه علمیه در وسط میدان مشغول مجاهدت و جهاد هستند.

اسماعیل‌نیا ادامه داد: ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور در سطوح ۲،۳ و ۴ از مقطع کارشناسی تا دکترا فعال هستند و بیش از چند صد هزار حوزوی در عرصه‌های خانواده، طرح امین، مشاوره‌های دینی، همکاران فرهنگی در مدارس مشغول فعالیت هستند. راه‌اندازی صدها تشکل پژوهشی و تشکیل هسته‌ها و کانون‌های علمی در راستای تألیف و چاپ صدها عنوان کتاب از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران است.

وی تاکید کرد: با توجه به جنگ شناختی دشمنان علیه انقلاب اسلامی زن و خانواده امروز سنگر اول این جبهه است و حوزه‌های علمیه در این راستا هدفمند و با برنامه‌ریزی حرکت می‌کند.

معاون حوزه علمیه خواهران کشور افزود: همه توفیقات به دست آمده در حوزه‌های علمیه مرهون مجاهدت و هم‌افزایی متولیان حوزه و دستگاه‌های فرهنگی است و امروز رمز عبور موفق از جنگ شناختی دشمنان همدلی، روحیه جهادی و هم‌افزایی سایر دستگاه‌های علمی و فرهنگی در کشور است که باید مورد توجه باشد.

وی افزود: حوزه زنان و خانواده امروز نیازمند نقش‌آفرینی بانوان فرهیخته و متخصص است و بانوان فرهیخته باید بتوانند در برابر حجم عظیم شبهات و تخریب‌های دشمنان نقش‌آفرینی کنند. حوزه‌های علمیه در راستای تربیت نیروی متخصص در حوزه بانوان شتابنده و با عزم راسخ گام برمی دارند و حضور فعالانه در عرصه‌های تربیتی و پژوهشی رسالت مهم این نهاد مقدس است.

معاون حوزه علمیه خواهران کشور ادامه داد: استان مرکزی ۱۸ مدرسه علمیه خواهران و قریب به ۴ هزار طلبه دارد که این افراد نقش و جایگاه مهمی در کشور در بین حوزه‌های علمیه دارد. منتظر شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های حوزه علمیه خواهران استان هستیم و قطعاً این استان قابلیت الگو شدن در سطح کشور را دارد. مهم‌ترین اولویت حوزه‌های علمیه پژوهش و مسائل محتوایی است و توانمندسازی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha