افزایش ۱۸ درصدی ارزش ریالی موقوفات جدید در آذربایجان غربی
کد خبر: 4141890
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

افزایش ۱۸ درصدی ارزش ریالی موقوفات جدید در آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: ارزش ریالی وقف‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از رشد ۱۸ درصدی برخوردار بوده است.

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربیحجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی‌،‌گفت: اکثر نیات موقوفات در سال ۱۴۰۱ در راستای احداث یا توسعه مسجد بوده است و موقوفات دیگر را نیز می‌توان در رده احداث خانه عالم و حسینیه دسته‌بندی کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر موقوفات وقف شده در استان از نوع انتفاعی هستند، افزود: سه مورد وقف در سال ۱۴۰۱ از نوع منفعتی در مهاباد بوده که دو مورد آن برای تامین هزینه‌های روزانه مسجد در نظر گرفته شده و یک مورد هم برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی بوده است.

مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مجموع وقف‌های ثبتی سال گذشته ۵۱ مورد بوده است، گفت: ارزش ریالی وقف‌های انجام شده در سال 1401 بیش از 50 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل‌ از رشد 18 درصدی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد در سلماس دو مورد، خوی هشت مورد، ماکو پنج، بوکان دو مورد، سردشت ۱۰ مورد، ارومیه ۱۳ مورد، شوط، پلدشت و اشنویه هر کدام دو مورد، نقده و مهاباد هر کدام سه مورد وقف و در چایپاره هم یک مورد وقف به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام جوانبخت عنوان کرد: فرهنگ وقف باید در جامعه نهادینه شود که به همین منظور نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب هستیم تا شاهد ترویج و تبلیغ گسترده فرهنگ حسنه وقف در جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha