آغاز دوازدهمین دوره اعطای مدرک تخصص به قاریان و مدرسان قرآن + پوستر
کد خبر: 4142237
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

آغاز دوازدهمین دوره اعطای مدرک تخصص به قاریان و مدرسان قرآن + پوستر

دوازدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم؛ از سی و یکم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا، دوازدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم؛ از سی و یکم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

برهمین اساس اولین مرحله دوره دوازدهم شامل ثبت‌نام و ارسال اثر (شرکت در آزمون ورودی)، در بازه زمانی ۳۱ اردیبهشت تا ۳۱ خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد و قاریان و مدرسان علاقه‌مند فرصت دارند ظرف این مدت، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن به نشانی quranshora.ir، بخش سامانه جامع ارزیابی، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

با توجه به غیر حضوری بودن آزمون ورودی، شرکت‌کنندگان باید پس از ثبت‌نام، ضمن مطالعه دقیق آیین‌نامه این مرحله، قطعات تلاوت و سایر آثار مورد درخواست را ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان دوره نهم، دهم و یازدهم، نیاز به ثبت‌نام مجدد نداشته و صرفاً با درج نام کاربری و کلمه عبور و ورود به صفحه مربوطه، می‌توانند نسبت به انتخاب درجه و گرایش خود اقدام کنند.

نتیجه آزمون مرحله ورودی دوازدهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان، اواخر تیرماه سال جاری اعلام خواهد شد و سایر مراحل نیز مطابق تقویم اجرایی سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد یافت.

در یازده دوره اخیر، مجموعاً ۵۶۱ نفر شامل ۴۰۱ قاری و ۱۶۰ مدرس موفق به کسب گواهی‌نامه در یکی از درجات ۱ تا ۴ شده‌اند. متقاضیان می‌توانند در روز‌های اداری از ساعت ۸ تا ۱۲، سؤالات خود را با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۸۱۰۴۰۰ در میان بگذارند.

یادآور می‌شود طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم سال ۱۳۹۰ از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به شورای عالی قرآن واگذار شد و طی یازده دوره برگزاری ده‌ها نفر موفق به اخذ مدارک درجات ۱ تا ۴ ارزیابی قاریان معادل دکتری تا کاردانی شدند.

دانلود آیین‌نامه آزمون ورودی دوازدهمین دوره

آغاز دوازدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصص به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم+ ضوابط و دستورالعمل

انتهای پیام
captcha