معرفی 10 دانشگاه برتر جشنواره قرآنی وزارت علوم
کد خبر: 4142550
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

معرفی 10 دانشگاه برتر جشنواره قرآنی وزارت علوم

رده‌بندی نتایج به دست آمده از سوی نمایندگان دانشگاه‌های حاضر در سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم اعلام شد و بر اساس آن دانشگاه امام صادق(ع) با دریافت بیشترین امتیاز رتبه اول تمامی دانشگاه‌های حاضر در این جشنواره را به دست آورد.

احسان خامنوی خیابانی رئیس اداره فعالیت‌های قرآنی و دینی وزارت علوم

به گزارش ایکنا، اداره فعالیت‌های قرآنی و دینی وزارت علوم بعد از پایان سی و هفتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم که طی روزهای گذشته به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد به انتشار رده‌بندی دانشگاه‌هایی که با کیفیت‌ترین رتبه‌ها را کسب کرده‌اند، اقدام کرد که بر اساس آن دانشگاه امام صادق(ع) رتبه نخست را در بین دانشگاه‌های وزارت علوم کسب کرد.

دانشگاه‌های قم، شیراز، علامه طباطبایی، محقق اردبیلی،‌ علوم قضایی و خدمات اداری، بیرجند، تبریز، تهران و یزد نیز در شمار دانشگاه‌هایی بوده‌اند که رتبه‌های دوم تا دهم را کسب کرده‌اند. 

احسان خامنوی‌خیابانی، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم در مورد این رده‌بندی به خبرنگار ایکنا گفت: در این رتبه‌بندی برای اینکه وزن هر رتبه مشخص شود ضریب‌هایی در نظر گرفته‌ایم، یعنی رتبه اول ضریب سه، رتبه دوم ضریب دو، رتبه اول ضریب یک و شایسته تقدیر نیز با ضریب نیم دارد، لذا در رتبه‌بندی که به دست آمده است لزوماً نشان‌دهنده دانشگاه‌هایی که بیشترین رتبه را کسب کرده‌اند، نیست، بلکه اینها دانشگاه‌‌هایی هستند که ارزشمندترین رتبه‌ها را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سه دانشگاه اول این رده‌بندی امتیازات بالایی داشتند، ‌بیان کرد: این نشان می‌دهد دانشگاه‌ها در مورد جشنواره با یک برنامه‌ریزی و دقت نظر کار را پیش برده و افراد را آماده کرده بودند.

رئیس اداره فعالیت‌های قرآنی و دینی وزارت علوم با تأکید بر اینکه جشنواره قرآن و عترت برای دانشگاه‌ها یک رویداد بسیار با ارزش است، تصریح کرد:‌ این جشنواره برای دانشگاه‌ها ارزش ویژه‌ای در بین تمامی رویدادها دارد.

خامنوی‌خیابانی در پاسخ به این سوال که دانشگاه‌ها از این رتبه چه انتفاعی خواهند برد، گفت: دانشگاهی که در این خصوص توانسته بیشتر توانمندی خود را به فعلیت برساند، این ظرفیت را خواهد داشت تا در بقیه برنامه‌های قرآنی و مذهبی مورد استفاده قرار گیرد و در اولویت برنامه‌های آینده ما در خصوص برنامه‌های حوزه قرآن و عترت قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: تجربیات این دانشگاه‌ها در این خصوص مستندنگاری می‌شود و این تجربیات می‌تواند در اختیار دانشگاه‌های دیگر قرار گیرد تا همه دانشگاه‌ها بتوانند به آن تراز مورد نظر دست پیدا کنند.

سمیه عیادی

انتهای پیام
captcha