ایستادگی و قدرت ایمان رمز موفقیت در فتح خرمشهر بود
کد خبر: 4143278
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

ایستادگی و قدرت ایمان رمز موفقیت در فتح خرمشهر بود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه ایستادگی و قدرت ایمان رمز موفقیت در فتح خرمشهر بود، گفت: کلام الهی بنیانگذار کبیر انقلاب، روح حماسه و ایثار را در جامعه متجلی می‌کرد و پیروزی ملت بزرگ ایران در فتح خرمشهر نمونه بارزی از تأثیر ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است.

سالروز فتح خرمشهرحجت‌الاسلام دیلمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان در خصوص سالروز آزادسازی فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر فقط باز پس‌گیری یک شهر از دشمن نبود بلکه نماد ایمان و غیرت ملتی بود که تمام محاسبات کارشناسان برجسته نظامی را به یکباره برهم زد و حیرت و تعجب جهانیان را با به رخ کشیدن قدرت نشئت گرفته از ایمان برانگیخت.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌ اینکه مقاومت، قدرت و ایستادگی رزمندگان رمز موفقیت در فتح خرمشهر بود، گفت: اگر به صفحات تاریخ و دفاع مقدس نگاه کنیم خواهیم دید که تمامی کشورهای استکباری در مقابل نظام اسلامی ایستادند اما آنچه باعث شد حتی یک وجب از خاک ما به تصرف دشمن در نیامد غیرت دینی رزمندگان در قالب فرهنگ ایثار و شهادت بود.

حجت‌الاسلام دیلمی دانش نظامی و فرماندهی قوی و توسل به ائمه اطهار(ع) را از دیگر مؤلفه‌های اصلی در فتح خرمشهر دانست و گفت: در طول این 44 سال از عمر انقلاب اسلامی تهدیدات بسیاری از سوی دشمنان ایجاد شده است اما آنچه خداوند وعده داده محقق خواهد شد و خداوند در آیه 23 سوره فتح می‌فرماید: «سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِي قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلُ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا»، (سنت الهى از پيش همين بوده و در سنت الهى هرگز تغييرى نخواهى يافت) لذا نمونه بارز این زفر و پیروزی را در فتح خرمشهر دیدیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان پیروی از رهبری را عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن در قریب به چهار دهه گذشته برشمرد و گفت: کلام الهی بنیانگذار کبیر انقلاب، روح حماسه و ایثار را در جامعه متجلی می‌کرد و پیروزی ملت بزرگ ایران در فتح خرمشهر نمونه بارزی از تأثیر ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است.

وی گفت: امروز ما هر چه داریم به برکت خون شهدا است و باید در حفظ و تبین ارزش‌های والای شهدا به نسل‌های آینده کوشا باشیم و نگذاریم غبار فراموشی روی چهره تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی بیفتد.

انتهای پیام
captcha