بقاع متبرکه نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآن دارند
کد خبر: 4143452
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

بقاع متبرکه نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآن دارند

استاندار گیلان گفت: در جهان کنونی که دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی و کمرنگ جلوه دادن فرهنگ دینی در جامعه است، حضور امامزادگان در ایران نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه دارد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، چهارم خردادماه همزمان با ایام دهه کرامت در همایش تجلیل از خیران، خادمان، اعضای هیأت امنا و امامان برتر جماعت بقاع متبرکه استان که در شبستان خواهر امام رشت برگزار شد، با بیان اینکه نیاکان و گذشتگان ما غرق در ولایت و پذیرای دین مبین اسلام بودند، اظهار کرد: مردم ایران از دیر بار تاکنون با اسلام و اهل بیت(ع) پیمان قلبی داشته و همواره در راه دفاع از دین و انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی با اشاره به نقش وجود بقاع متبرکه و امامزادگان در خنثی‌سازی بسیاری از توطئه‌های دشمن افزود: وجود هر بقعه و زیارتگاه در ایران و گیلان نشان از تاریخ غنی و فرهنگ اسلامی و مهمان‌نوازی مردم ایران است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش روحیه معنویت در جامعه تصریح کرد: مردم ما در بحران‌های مختلف به ائمه اطهار و معصومین متوسل شده و یک آرامش قلبی خاصی با حضور در حرم اهل بیت(ع) و امامزادگان پیدا می‌کنند که این امر حاکی از پیوند عمیق قلبی میان مردم و اهل بیت(ع) است.

استاندار گیلان یکی از اهداف دشمن را ایجاد شبهه دینی در خصوص دین مبین اسلام دانست و گفت: استکبار سعی دارد با ایجاد شبهه‌های دینی مردم را از مسیر اسلام دور کند، ولی وجود بقاع متبرکه در  ایران و وجود امام هشتم و حضرت معصومه(س) در کشور و همچنین بصیرت و دین‌داری مردم مانع می‌شود.

عباسی با بیان اینکه خدمت به ائمه اطهار و امامزادگان توفیقی بزرگ از سوی خدای متعال برای خادمان این اماکن مقدس است، افزود: شهدا مسیر را برای زندگی و آینده هموار کردند و این از برکات قرآن اسلام و ارزش‌های دینی ماست.

وی با اشاره به نقش حضور مردم در اشاعه فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی در جامعه افزود: حضور مردم در برنامه های دینی و فرهنگی نشان می‌دهد که ما می‌توانیم از طریق امامزادگان فعالیت‌های فرهنگی عظیم و ارزشمندی داشته باشیم. بدون شک در جهان کنونی که دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی و کمرنگ جلوه دادن فرهنگ دینی در جامعه است، حضور امامزادگان در ایران نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه دارد.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به تبیین در خصوص امدادهای غیبی رخ داده در عملیات آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: در عملیات بیت المقدس رزمندگان اسلام دلاوری‌های بسیاری کرده و امدادهای الهی شامل حال جبهه حق شد، از این رو باید این فداکاری‌ها و تمامی اتفاقات سوم خردادماه سال 61 برای نسل جدید تبیین شود.

وی با بیان اینکه سرودهایی مثل سلام فرمانده در دنیا یک انقلاب فرهنگی ایجاد کرده است، گفت: دلیل پرآوازه شدن این سرود، به نورانیت نام مبارک امام زمان(عج) است زیرا این شعر در مقابل تمامی هجمه‌های دشمن ایستادگی کرده است.

گفتنی است؛ در پایان این همایش 65 نفر از هیأت امناء شاهد و ایثارگر، خادمان، خیرین، ائمه جماعات و مدیران مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه استان گیلان تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha