برگزیدگان دوره‌های ارتقای قاریان و دعاخوانان اردیبهشت ۱۴۰۲ معرفی شدند
کد خبر: 4144378
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

برگزیدگان دوره‌های ارتقای قاریان و دعاخوانان اردیبهشت ۱۴۰۲ معرفی شدند

برگزیدگان پانزدهمین دوره ارتقای قاریان و هفتمین دوره ارتقای دعاخوانان در اردیبهشت ۱۴۰۲ معرفی شدند.

به گزارش ایکنا، برگزاری دوره‌های آموزش و ارتقا ازجمله اقدامات و تجربیات موفق شورای عالی قرآن در حوزه آموزش‌های تخصصی است که سال‌هاست ویژه قاریان و دعاخوانان ممتاز برگزار می‌شود. در سال‌های اخیر، بهره‌گیری از بستر فضای مجازی، امکان استفاده از این دوره‌ها را برای تعداد بیشتری از ممتازین عرصه قرائت و دعا در استان‌های مختلف فراهم کرده است. ضمناً ورود و پشتیبانی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریّه، موجب توسعه کمّی و کیفی این دوره‌ها شده است.

در سال جاری پس از فراخوان ثبت‌نام از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری؛ بیش از ۶۰۰ نفر از قاریان و دعاخوانان با ثبت‌نام در سایت شورای عالی قرآن و سایت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، درخواست حضور در این دوره‌ها را ثبت کردند که پس از بررسی و ارزیابی آثار، ۱۸۰ قاری و ۴۰ دعاخوان، نصاب لازم را جهت عضویت در پانزدهمین دوره ارتقای قاریان و هفتمین دوره ارتقای دعاخوانان کسب کردند.

در این دوره، سعید رحمانی، سیدعباس انجام، رضا محمدپور، نصرت‌الله حسینی، مسعود نوری، سعید بیژنی، علی قاسم‌آبادی، حسن مختاری، علی‌اکبر کاظمی و رضا روانبخش به عنوان مدرس و کارشناس حضور دارند.

در اولین جلسه این دوره که در روز‌های گذشته برگزار شد، مهدی تقی‌پور از قم، مهدی کرمی از زنجان، حسام قانعی از فارس، حجت‌الاسلام حمید حسینی و علی ساجدی‌مقدم از خراسان رضوی، ابوالفضل قدرتی از خراسان شمالی، بابک اشرافی از آذربایجان غربی، سجاد امینی‌بیرامی از آذربایجان شرقی، سیدیوسف حسینی از سمنان، احسان پیرداده بیرانوند از لرستان و متین ملک‌محمدی از اصفهان به عنوان قاریان برگزیده و حافظ علیزاده از آذربایجان غربی و حجت الاسلام صفی‌اله توفیق‌زاده از فارس به عنوان دعاخوانان برگزیده در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ تعیین شدند.

یادآور می‌شود جلسات ارتقای قاریان و دعاخوانان، یک نوبت در ماه، به‌صورت غیر حضوری و مجازی، در قالب ۱۳ کلاس تشکیل می‌شود.

برگزیدگان دوره‌های ارتقای قاریان و دعاخوانان اردیبهشت ۱۴۰۲ معرفی شدند  

 
انتهای پیام
captcha