ارادت مردم ترکیه به قاریان ایرانی + فیلم
کد خبر: 4144674
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

ارادت مردم ترکیه به قاریان ایرانی + فیلم

احمد ابوالقاسمی از قاری بین‌المللی خاطره‌ای را از حضورش در ترکیه تعریف کرده که مجبور شده به نوعی از دست مفتی ازمیر فرار کند.

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت: احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی در سفری که به ازمیر ترکیه داشته اتفاق جالبی برایش رخ می‌دهد که حاکی از ارادت «ترک‌»ها به قاریان ایرانی است.

ابوالقاسمی به دعوت مفتی ازمیر عازم ترکیه می‌شود؛ پس از دیدار با این مفتی قراردادی جلویش می‌گذارند که برایش عجیب بود. این قرارداد، نوعی تعهدنامه بود بابت اینکه این قاری باید به مدت 12 روز در ازمیر حضور داشته باشد.

در همین ایام فرد دیگری از استانبول با ابوالقاسمی تماس می‌گیرد و از وی برای حضور در یک جلسه قرآن که با همت شهرداری یکی از شهرهای ترکیه به نام علی‌آقا برگزار می‌شد، دعوت به عمل می‌آورد.

وی که در هنگام گفت‌وگو با این فرد، تاریخ جلسه را اشتباهی متوجه شده بود، قول جلسه را می‌دهد.

ابوالقاسمی ماجرا را اینگونه توضیح می‌دهد: چند روز از حضور من در ازمیر می‌گذشت که آن فرد تماس گرفت و گفت که استاد فردا در استانبول منتظرتان هستیم. من تازه آنجا متوجه شدم که در تاریخ‌ برنامه‌ها دچار اشتباه شده‌ام.

وی ادامه داد: آن فرد با اصرار فراوان گفت که آقای ابوالقاسمی ما اینجا کلی تبلیغات کردیم و شهردار شخصا پیام داده است که شما باید تلاوت «آمنو الرسول» را بخوانید.

ابوالقاسمی وقتی این شرایط را می‌بیند به دیدار مفتی شهر ازمیر می‌رود و موضوع را در میان می‌گذارد اما مفتی ازمیر با عصبانیت ممانعت می‌کند و از موضعی طلبکارانه اشاره می‌کند که از وی تعهد گرفته است که 12 روز باید در ازمیر بماند‌؛ در غیر این صورت به پلیس شکایت می‌کند.

احمد ابوالقاسمی وقتی این رفتار مفتی را می‌بیند، نقشه‌ای می‌کشد و از دست این مفتی ترک فرار می‌کند ...

وی در این ویدئو ماجرای فرار خود از دست مفتی ازمیر را بیان کرده است.  

انتهای پیام
captcha