نخستین قدم برای تحقق تمدن اسلامی توجه به نماز است
کد خبر: 4144712
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

نخستین قدم برای تحقق تمدن اسلامی توجه به نماز است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی گفت: پس از رسیدن به دولت اسلامی باید به سمت تمدن اسلامی برویم؛ برای کامل شدن انسانیت خود باید از اصلاح درون و تقویت ایمان قلبی آغاز کنیم که نخستین قدم برای این مهم نیز توجه ویژه به موضوع نماز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، در دیدار با مسئولان ستادهای نماز جمعهبه گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی،  نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، 9 خردادماه در دیدار با مسئولان ستادهای نماز جمعه شهرستان‌های این استان اظهار کرد: در تاریخ معاصر ما نهضت‌های اسلامی معمولاً بعد از یک مدت کوتاه شکست می‌خوردند.

وی بیان‌ کرد: انقلاب اسلامی بر خلاف آن نهضت‌ها به پیروزی رسید و حکومت تشکیل داد که این موضوع برای استکبار بسیار سنگین بود؛ در این میان استکبار و معاندان از هیچ اقدامی برای آسیب زدن به انقلاب اسلامی و فاصله انداختن بین مردم و آرمان‌های آن فروگذار نکرد.

عبادی با بیان اینکه دشمنان هیچ‌گاه به اهداف پلید خود نرسیدند، تصریح کرد: بعد از رسیدن به دولت اسلامی باید به سمت تمدن اسلامی برویم؛ برای کامل شدن انسانیت خود باید از اصلاح درون و تقویت ایمان قلبی آغاز کنیم که نخستین قدم برای این مهم نیز توجه ویژه به موضوع نماز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: البته نماز به یک سری اعمال و حرکات خلاصه نمی‌شود بلکه در کنار آن به موضوعاتی چون عبادت جمعی و در واقع نماز جماعت تأکید شده است.

عبادی با اشاره به برخی از مزایا و فواید نماز جمعی چه در قالب نماز در مسجد جامعه و یا نماز جمعه و یا در حج افزود: همه این موارد زمینه‌سازی تشکیل تمدن انسانی و اسلامی است که باید این عبادت را مدنظر داشته باشیم. کسی که به نماز می‌ایستد باید در اقتصاد، سیاست، اخلاق و حلال و حرام و سایر مؤلفه‌ها نیز از فرهنگ دینی و بزرگان اسلامی تبعیت کند تا در نهایت بتوانیم به تمدن اسلامی برسیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در برخی کشورهای استکباری به اسم تمدن و پیشرفت جنایت‌های عدیده و وحشتناکی مرتکب می‌شوند در حالی که در تمدن اسلامی چنین چیزی وجود ندارد.

عبادی با اشاره به اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ یادآور شد: برخی به بهانه فوت یک دختر جوان، ده‌ها نفر از بهترین جوانان این سرزمین از نیروی بسیجی و نیروی انتظامی را به شهادت رساندند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن در برابر انقلاب اسلامی همه گزینه‌های روی میز خود را اجرا کرده است، یادآور شد: تلاش‌های دشمن به نتیجه نرسیده و انقلاب به اهداف خود خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha