اجرای بیانیه گام دوم انقلاب بهترین شیوه کشورداری جهادی است
کد خبر: 4144994
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

اجرای بیانیه گام دوم انقلاب بهترین شیوه کشورداری جهادی است

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی مخاطبین بیانیه گام دوم‌ انقلاب اسلامی هستند، گفت: وقتی از مدیریت جهادی و انقلابی سخن به میان می‌آید به معنای دقیق درک صحیح محتوا، مفاهیم و اجرای درست گام دوم انقلاب اسلامی است.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 10 خردادماه در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی کشورداری که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مردم سالاری دینی یک اصل مهم در کشورداری اسلامی است، اظهار کرد: در نظام کشورداری اسلامی مردم یک اصل مهم هستند و خودشان نقش مهمی در انتخاب سرنوشت‌شان از طریق انتخابات دارند.

وی با اشاره به نقش مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: امام راحل انقلاب اسلامی را هدایت و به پیروزی رساندند تا مردم سالاری دینی و کشورداری اسلامی را در جامعه گسترش دهند و نمونه بارز آن برگزاری رفراندوم در 12 فروردین سال 1358 است.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به برپایی کشورداری اسلامی توسط امام راحل تصریح کرد: بر خلاف مبانی کشورداری توسط کشورها و اندیشمندان غربی، امام با قیام خود، کشورداری مختص به دین مبین اسلام را در کشور ایجاد کردند.

عباسی، کشورداری اسلامی را بهترین و نوین‌ترین نوع کشورداری در جامعه دانست و بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و چله دوم انقلاب براساس همین مبانی دینی، اسلامی و اعتقادی نگارش شده است که بهترین نوع حکومت‌داری است.

وی با بیان اینکه دولت سند تحول بنیادین و برنامه توسعه را بر اساس بیانیه گام دوم و کشورداری اسلامی برنامه‌ریزی و اجرایی کرده است، تصریح کرد: مسائل معنوی و تقویت روحیه ایمان باید در جامعه گسترش یابد زیرا در این صورت هیچ قدرتی توان مقابله با چنین نظامی را ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اهتمام بر ایجاد حکمرانی متعالی در جامعه بیان کرد: این مدل حکمرانی بر اساس منویات مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین، اسناد بالادستی و قانون اساسی است که باید مورد توجه نهادهای اجرایی قرار گیرد.

استاندار گیلان نقش مردم در اجرای درست کشورداری اسلامی را بسیار مؤثر دانست و گفت: سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت مردم یکی از اهداف مهم در این شیوه کشورداری اسلامی است لذا تمامی مدیران باید به این اصل توجه کرده و آن را به بهترین نحو اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی مخاطبین بیانیه گام دوم‌ انقلاب اسلامی هستند، افزود: وقتی صحبت از مدیریت جهادی و انقلابی می‌کنیم به معنی درک صحیح محتوا، مفاهیم و درست اجرایی کردن گام دوم انقلاب اسلامی است.

عباسی با اشاره پرورش مدیرانی جوان در طرح انقلاب اسلامی و طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: پاکدستی، عدالت‌خواهی، فسادستیزی و ساده زیستی از جمله ویژگی‌های مدیران در اندازه‌های  انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر تداوم حکمرانی اسلامی در کشور بر اساس منویات مقام معظم رهبری گفت: حکمرانی اسلامی از 44 سال گذشته در کشور ایجاد شده و تداوم آن بستگی به احساس مسئولیت همه مسئولان در دستگاه‌های اجرایی و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دارد.

انتهای پیام
captcha