هدف از برگزاری مجالس مذهبی باید افزایش معرفت به اهل بیت باشد
کد خبر: 4145124
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴

هدف از برگزاری مجالس مذهبی باید افزایش معرفت به اهل بیت باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مجالس مذهبی و مناسبت‌ها باید به معنویت، محبت و معرفت ما نسبت به اهل بیت اضافه کند.

جشن ولادت امام رضا در مسجد چاووشان ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ۱۰ خرداد در مراسم جشن ولادت امام رضا(ع) که در مسجد چاووشان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: قبل از این که ما بخواهیم امام معصوم را بشناسیم آنها ما را می‌شناسند و به ما محبت می‌ورزند و آنها برای ما از خودمان مهربان‌تر و نزدیک‌تر هستند و این مسئله را هم روایات اهل بیت و هم سیره آنها ثابت می‌کند.

وی اضافه کرد: اهل بیت نسبت به ما، هزاران مرتبه از پدر و مادر مهربانتر هستند و فهم این مسئله موجب می شود انس ما با اهل بیت بیشتر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: وقتی اهل بیت را زیارت می‌کنیم و از جمله کلماتی که بیان می‌کنیم این فقره است که أَنْتَ يَا مَوْلايَ كَرِيمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّيَافَةِ وَالْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِي وَ أَجِرْنِي صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّاهِرِينَ، اى آقاى من در اين روز ميهمان و پناهنده شما هستم و تو ای مولاى من بزرگوارى و از فرزندان‌ بزرگواران هستید و از سوى خدا به پذيرايى و پناه‌دهى مأمورى، پس مرا پذيرا باش و پناه ده، درودهاى خدا بر تو و خاندان پاكيزه‌ات باد.

وی افزود: در این عصری که بلاها، گرفتاری‌ها و شیاطین از هر سو انسان را احاطه کرده‌اند، انسان نیاز به پناهگاه دارد و اهل بیت بهترین پناهگاه هستند، خصوصا در این عصری که ابتلائات آخرالزمانی زیاد شده است و اگر شخصی به درستی به اهل بیت روی آورد نتیجه می‌گیرد، چرا که خداوند این خانواده را حصن حصین قرار داده است.

حجت‌الاسلام امامی گفت: مجالس مذهبی و مناسبت‌ها باید به معنویت، محبت و معرفت ما نسبت به اهل بیت اضافه کند و خداوند در آخرین آیه سوره مبارکه آل عمران با این جمله بیان می‌کند که رسیدن به آرامش با ایمان میسر است؛ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ و اولین قدم برای رستگاری داشتن ایمان؛ یعنی از بین رفتن ترس و خوف و ایجاد طمأنینه در قلب است و انسانی که معرفت در دل او راه یابد، طمأنینه در او ایجاد می‌شود و همین امر موجب دوری انسان از گناه می‌شود و منشأ بسیاری از گناهان امروز ترس و خوف است.

وی تصریح کرد: انسانی که ترسو نیست، دنبال حرام نمی‌رود، حرف حق را در جای خود بیان می‌کند، به رزاق بودن خداوند ایمان دارد و به دنبال گناه نمی‌رود و اگر خداوند را ولی و قیم و هادی بدانیم در بن بست‌ها دچار گناه نمی‌شویم و لذا برای وارد شدن به خیمه اهل بیت باید اهل ایمان باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: بزرگترین گمشده بشر امروز این است که با خداوند معامله نمی‌کند و خود را به پروردگار متعال نمی‌سپارد.

حجت‌الاسلام امامی افزود: امروز بزرگترین حربه شیطان این است که ما را بترساند و و مقابله با آن اطمینان درونی است و این مسئله جز در دامن خداوند و تمسک به مجسمه‌های ایمان یعنی اهل بیت به دست نمی‌آید و قرآن به ما سفارش می‌کند اهل صبر باشید و امروز بسیاری از درگیری‌ها و تنش‌ها به دلیل این بوده که صبر کم شده است.

وی گفت: باید سیره عملی اهل بیت در جلوی چشم ما باشد و باید در مصیبت‌های فردی و اجتماعی صبر کنیم و قرآن می‌فرماید در مصیبت‌های اجتماعی باید همدیگر را کمک کنیم و قوت قلب هم باشیم.

انتهای پیام
captcha