وقف 9 خانه برای زوج‌های جوان در خراسان‌جنوبی و ابداعی برای جوانی جمعیت
کد خبر: 4145444
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱

وقف 9 خانه برای زوج‌های جوان در خراسان‌جنوبی و ابداعی برای جوانی جمعیت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: یکی از ابداعات این اداره کل در راستای جوانی جمعیت، در اختیار گذاشتن مسکن برای زوج‌های فاقد مسکن و تمدید آن در صورت تولد اولین فرزند است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: مسکن یکی از دغدغه‌های مهم جوانان برای آغاز زندگی مشترک است.

وی با بیان اینکه طبیعی است که این امر می‌تواند یکی از مهم‌ترین نیازهای وقفی روز باشد، افزود: در راستای کمک به طرح جوانی جمعیت و رفع دغدغه‌های رهبری، ۹ واحد مسکونی در استان در اختیار زوج‌های جوان فاقد مسکن قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: یکی از موقوفات شاخص بیرجند موقوفه امیراسماعیل و محمد ابراهیم است که نیت خود را در قالب ۹ باب آپارتمان برای زوج‌های جوان تعبیه کردند.

بخشی‌پور افزود: این واحدها به صورت دو ساله در اختیار جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند، قرار گرفته و این افراد باید تنها ۳۰ درصد قیمت کارشناسی را به عنوان اجاره ملک، پرداخت کنند و این گونه به رفع مهم‌ترین دغدغه زوج‌های جوان کمک خواهد شد.

وی بیان کرد: متقاضیان برای ثبت نام در این نوع وقف می‌توانند به اداره اوقاف شهرستان بیرجند مراجعه کرده و با ارائه مدارک در لیست و نوبت واگذاری مسکن قرار بگیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: زوجین اگر در مدت دو سال ابتدایی زندگی صاحب فرزند شدند، می‌توانند برای یک سال دیگر نیز در این واحد مسکونی به صورت رایگان اقامت داشته باشند؛ این گونه هم به نیت واقف عمل کرده و هم در راستای جوانی جمعیت گام برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه این نیت با مشکلات جوانان امروزی مطابقت داشته و جزء نیازهای روز محسوب می‌شود، افزود: اگر این امر در جامعه فرهنگ‌سازی شود باقیات الصالحاتی بوده و هم به رفع مشکل جوانان کمک بسزایی خواهد کرد.

بخشی‌پور با بیان اینکه خیران با وقف خانه می‌توانند سهم شیرینی در آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان فاقد مسکن داشته باشند، تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت مشاوره وقف و کمی پژوهش پیش از انجام آن، می‌تواند ما را نسبت به وقفی که انجام می‌دهیم آگاه‌تر کرده تا براساس نیاز روز جامعه و مشکلات فعلی این کار خیر را انجام دهیم تا مؤثرتر واقع شود.

انتهای پیام
captcha