مبانی حکومت جمهوری اسلامی باید در دانشگاه‌ها تبیین شود
کد خبر: 4145792
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

مبانی حکومت جمهوری اسلامی باید در دانشگاه‌ها تبیین شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: برای تقویت مبانی حکومت جمهوری اسلامی باید اساتید دانشگاه در کلاس درس خود وارد بحث مبانی حکومتی شوند و آن را توضیح دهند.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رسول خداویردی‌وند کشتیبان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی 14 خرداد در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد اظهار کرد: قبل از انقلاب نهضت‌ها و قیام‌های زیادی در ایران با هدف استقلال، آزادی خواهی و مبارزه با استبداد داخلی و دشمنان خارجی شکل گرفت که هیچ یک از این قیام‌ها به نتیجه نرسید و دلیل این امر عدم وجود و عدم اعتقاد به اسلام بود ولی امام خمینی(ره) به این اصل مهم اعتقاد داشت و عامل اصلی پیروزی قیام حضرت امام نیز اعتقادش به اسلام ناب محمدی بود و ایشان تمام اصول قیام و نهضت خود را بر اساس اسلام ناب محمدی پیش برد.

وی افزود: همچنین دلیل اصلی اینکه مردم به امام علاقه دارند و سال‌ها یاد و خاطره حضرت امام در قلب و ذهن مردم است همان اعتقاد راسخ ایشان به اسلام ناب محمدی بود و بعد از پیروز انقلاب اسلامی تا کنون هرموقع در کشور با چالشی مواجه شدیم با تمسک جستن از اسلام ناب محمدی به موفقیت و نتیجه رسیدیم.

خداویردی‌وند کشتیبان بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) اساس نظام جمهوری اسلامی را مردم سالاری دینی بیان کرد، چون اعتقادش بر این بود که در نظام اسلامی اساس مردم هستند و این ساختار را در نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف می‌کند و می‌گوید نظر و رای مردم در جمهوری اسلامی حاکم است.

وی ادامه داد: در موضوع حمایت از نهضت‌های آزادی بخشی که در منطقه وجود دارند و به ویژه در موضوع فلسطین و جبهه مقاومت شاهد آن بودیم که امام راحل از این جبهه کاملا حمایت و موضوع آرمان فلسطین را به عنوان یک آرمان ملی و جهانی تعریف کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اگر حضرت امام در موضوع فلسطین ایستادگی نمی‌کرد اکنون اثری از فلسطین باقی نمی‌ماند و نظام جمهوری اسلامی نیز بر این اساس در بحث حمایت از فلسطین ایستادگی می‌کند چرا که اساس اسلام از مظلوم حمایت می‌کند.

مبانی حکومت جمهوری اسلامی محکم است

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد را تسلیت عرض می‌کنم و سخن گفتن درباره شخصیت امام واقعا کار دشواری است چرا که باید به ابعاد شخصیتی ایشان اعم از سیاسی، اجتماعی، عرفانی و ادبی مسلط و آشنا باشیم و در غیر این صورت نمی‌توانیم حق مطلب را در خصوصش ادا کنیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) بنیانگذار حکومتی بودند که ماهیت آن با ماهیت حکومت کشورهای غربی و با اصول مدرنیسم غرب و سیاست غرب که سیاسیت ماکیاولیستی بود یعنی دین از سیاست و سیاست از دین جدا بود؛ تفاوت داشت و ایشان در مقابل آن اصول موضع گرفتند.

حجت‌الاسلام ذاکر بیان کرد: در این حکومت‌ها اگر منفعت سیاستمداران اقتضا کند هرکاری می‌کنند چون مبنای سیاستشان و کارشان این است و در زمان لازم اخلاق را کنار می‌گذارند.

وی ادامه داد: همانگونه که با زیر پا گذاشتن اخلاق داعش را به وجود آوردند که باعث کشته شدن هزاران انسان بی‌گناه شد و این اصول و مبانی هیچگاه انسان ساز نبوده و به نفع خود سیاستمداران است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: حضرت امام(ره) را تمام مردم دنیا قبول دارند و دلیل این امر آن است که مبانی حکومت جمهوری اسلامی محکم است و اصول آن نیز مانند اصول حکومت‌های غربی نیست و ما اگر بتوانیم این مبانی را تقویت کنیم موفق‌تر خواهیم شد.

وی گفت: برای تقویت این مبانی باید اساتید دانشگاه در کلاس درس خود وارد بحث مبانی حکومتی شوند و آن را توضیح دهند ولی متاسفانه اساتید ما فقط علمی پیش می‌روند و وارد این موضوع نمی‌شوند که در این صورت دانشجو گمراه می‌شود.

انتهای پیام
captcha