یاد امام خمینی(ره)، گرامیداشت اسلام اهل بیت(ع) است
کد خبر: 4145842
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

یاد امام خمینی(ره)، گرامیداشت اسلام اهل بیت(ع) است

آیت‌الله حیدری با اشاره به اینکه گرامیداشت امام خمینی(ره) به عبارتی گرامیداشت اسلام اهل بیت(ع) است، بیان کرد: امام، جلوه‌گاه اسلام اصیل در تمام دنیا است و این نهضت با تمام انقلاب‌هایی که با شعار اسلام به پا خاستند متفاوت است، چرا که بر اساس اصول اصیل اسلامی بنا نهاده شده است.

آیت الله حیدریبه گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) با حضور آیت‌‌الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین حمودی، رئیس مجلس اعلای عراق، آیت‌الله سید یاسین موسوی، امام جمعه بغداد، نخبگان، مسئولین و علمای عراق روز گذشته شنبه، ۱۳ خرداد در محل مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد برگزار شد.

آیت‌الله حیدری ضمن تشکر از اعضای مجلس اعلای اسلامی عراق جهت برگزاری این مراسم باشکوه در بغداد به تشریح خصلت‌های بارز امام راحل پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی عالم، متفکر و آینده نگر برای کل بشریت بود و فقط به ایران محدود نیست. از این جهت است که امروز ما شاهد مراسم و بزرگداشت‌های گوناگون در تمام کشور‌های دنیا و نه فقط در کشورهای اسلامی برای ایشان هستیم.

وی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) با هدف احیای اسلام اصیل، به میدان آمد و انقلاب را بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) پایه‌ریزی کرد. این نهضت با تمام انقلاب‌هایی که با شعار اسلام به پا خواستند متفاوت است، چرا که بر اساس اصول اصیل اسلامی مانند دفاع از مظلومان، ایجاد وحدت اسلامی بین تمام ملت‌های اسلامی، مقاومت و استادگی در برابراستکبار و استبداد، حرکت به سوی استقلال، آزادی مشروع، گسترش عدالت در تمام زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... و تمرکز بر ولایت فقیه در زمان غیبت امام عصر(عج)، بنا نهاده شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه گرامیداشت امام خمینی(ره) به عبارتی گرامیداشت اسلام اهل بیت(علیهم السلام) است، بیان کرد: امام، جلوه‌گاه اسلام اصیل در تمام دنیا است. نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، در جهت نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، اما پیروزیی نهایی آنها با ظهور امام زمان(عج) و برچیده شدن بساط ظلم و اقامه عدل در جهان محقق خواهد شد، اما قبل از آن انقلاب اسلامی به پیروزی‌های شگرفی دست یافته است. این پیروزی ها به موفقیت‌های داخل ایران و خارج از کشور قابل تقسیم است.

وی در ادامه گفت: موفقیت‌های داخلی عبارتند از، ساقط کردن نظام شاهنشاهی با قدمتی بالغ بر ۲۵۰۰ سال و روی کار آمدن حکومتی منطبق بر تعالیم اسلام اهل بیت(ع)، اعطای آزادی مشروع و ایجاد بستر مناسب برای رشد نخبگان از تمام اقشار مردم در تمامی زمینه‌ها، دستیابی به موفقیت‌های علمی در تمام زمینه‌ها بدون اتکا به جوامع دیگر، ایجاد نیروی نظامی منسجم و قوی که نه تنها مدافع حقوق و مرزهای ایران اسلامی است، بلکه برای دفاع از حقوق مظلومان در دیگر کشورها به مبارزه با طاغوت می‌پردازد و این مسئله را در سوریه، عراق، لبنان و... شاهد بودیم که البته اینها نمونه کوچکی از افتخارات و موفقیت‌های انقلاب اسلامی در داخل ایران هستند.

آیت‌الله حیدری در پایان به شرح موفقیت‌های انقلاب در سطح بین‌المللی پرداخت و گفت: بین تمام موفقیت‌های بین المللی می‌توان به مهمترین آنها که انتشار و معرفی اسلام و علی الخصوص اسلام اهل‌بیت(ع) در کل دنیا، انتشار رهنمود‌های امام در سطح جهانی و نقش کلیدی این رهنمودها در فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و افول قدرت و هیمنه امریکا در حال حاضر و در نهایت افول قدرت صهیونیست‌هایی اشاره کرد که قبل از انقلاب اسلامی، رویای حکومت بر سرزمین‌های نیل تا فرات را در سر می‌پروراندند، ولی امروز در نوار غزه از ترس، دیواری بین خود و فلسطینیان کشیده‌اند.

انتهای پیام
captcha