ابعاد معرفتی و نقش مهم زنان در قیام 15 خرداد دیده شود
کد خبر: 4145850
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

ابعاد معرفتی و نقش مهم زنان در قیام 15 خرداد دیده شود

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تاکید بر تبیین گری جریانات انقلاب توسط عموم افراد جامعه، گفت: زنان نقش مهمی در قیام‌های ایران علیه مستکبران داشتند که نباید فراموش شود.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیحجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در خصوص پرداختن به ابعاد معرفتی قیام ۱۵ خرداد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: بحث توجه به تاریخ و سابقه هر جریانی برای پیشرفت هر جامعه بسیار مهم است. 

وی با بیان اینکه امام علی(ع) در کلام خود به امام حسن(ع) می‌فرمایند که آن اندازه در تاریخ مطالعه کردم که گویی در آن زندگی کردم و بعد به نصایح خود پرداختند، بیان کرد: وقتی تاریخ انقلاب خود را به صورت حقیقی مطالعه کنیم جریان نیمه خرداد یک امر مهم بوده که زمینه ساز حکومت حضرت حجت است. 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: جریان ۱۵ خرداد در نگاه حضرت امام راحل زنده بوده و طلیعه‌ای برای آگاهی عمومی مردم، نخبگان و برجستگان است؛ همین مردم در آن مقطع تاریخ در حادثه خونین قم حضور داشتند و زمینه تحول بزرگی را برای پیروزی انقلاب اسلامی رقم زدند. 

نوفرستی با بیان اینکه ابعاد معرفتی این جریان باید بیشتر مورد تعمق قرار گیرد، بیان کرد: یکی از مباحث مهم در این جریان پیوند مردم با امامت و ولایت است و وقتی در آن سال‌ها امام را دستگیر می‌کنند مردمی که پیوند عمیق یا ولایت و رهبری دارند به صحنه می‌آیند. 

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم تاریخ پیوند مردم با دین و ولایت است، افزود: نهضت امام راحل با حضور مردم خاموش نشد و زمینه‌ای برای پیروزی را فراهم کرد؛ در حقیقت این جریان با آگاهی و ایمان مردم تبذیل به نهضتی بزرگ شد. 

نوفرستی بیان کرد: در بحث جهاد تییین با تلاش رسانه‌ها و افراد هر یک با توان خود و تولید فیلم‌ها و انیمیشن‌ها با سلیقه نسل جوان می‌توان زمینه احیای جریانات را فراهم و به سمت آگاهی و هوشیاری حرکت کرد. 

وی با تاکید بر توجه به نقش بانوان و خانواده در این قیام‌‌ها، افزود: حضرت امام می‌فرمايند که بانوان و زنان ایرانی بهتر از مردان در صحنه‌ها درخشیدند و نقش خود را ایفا کردند. 

نوفرستی با بیان اینکه یک مادر فرزندانی را تربیت می‌کند که به قیام یک ملت توجه دارند، ادامه داد: زنان با صبر و شجاعت خود و حضور در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی نقش داشتع و دارند. 

وی با تاکید بر نقش مادرانه بانوان حفظ آرمان‌های انقلاب، بیان کرد: مردان و زنان در کنار هم می‌توانند در پیشبرد اهداف نظام موثر باشند و زنان با حجاب و عفاف به زیبایی خواهند توانست پیام انقلاب را به عالم برسانند.

نوفرستی یادآور شد: امروزه هرکسی می تواند تبیین گر این جریانات باشد و از طرفی بانوان با نقش مهم تربیتی خود خواهند توانست به ادامه مسیر انقلاب کمک بسیاری کنند؛ این جریان سازی با تربیت خانوادگی ممکن است.

انتهای پیام
captcha