کتابخانه‌های عمومی گنجینه‌های عظیم علمی در علوم مختلف هستند
کد خبر: 4146011
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

کتابخانه‌های عمومی گنجینه‌های عظیم علمی در علوم مختلف هستند

فرماندار اردبیل با حضور در کتابخانه عمومی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی گنجینه‌های عظیم علمی در حوزه‌های مختلف علوم هستند.

کتابخانه‌های عمومیبه گزارش ایکنا، به نقل از فرمانداری اردبیل، سیدمحمد اعتماداعجازی، فرماندار اردبیل و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، ۱۶ خردادماه، با حضور در با حضور در کتابخانه عمومی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با بیان این‌که این کتابخانه دارای قدمت تاریخی و میراث ماندگار برای استان است اظهار کرد: این کتابخانه در نزد اصحاب علم و فرهنگ و کتاب دوستان اردبیل به عنوان نماد فرهنگی مشهور است. فرماندار اردبیل با اشاره به نقش محوری کتابداران در ترویج کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف گفت: کتابداران به‌عنوان اصحاب علم و سفیران فرهنگی جامعه در ارائه خط سیر مطالعاتی برای کودکان ونوجوانان نقش محوری ایفا می‌کنند.

عظیم عبدلی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل نیز در این دیدار با بیان این‌که 23 باب کتابخانه عمومی در سطح شهرستان اردبیل فعال به ارائه خدمات فرهنگی برای اقشار مختلف می‌پردازند اظهار کرد: 14 باب از این کتابخانه در نقاط مختلف شهر و روستاهای تابعه زیر نظر کتابخانه‌های عمومی اداره و 9 باب از این کتابخانه‌ها نیز با مشارکت سایر سازمان‌ها و موئسسات خدمات ارائه می‌دهند. وی به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و کتابخوانی و هم‌چنین تولید محتوای فرهنگی و انتشار در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 4 هزار نفر از اعضای کتابخانه‌های شهرستان در مسابقات کتابخوانی دوازهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که امیدواریم تا پایان مهلت برگزاری(یکم تیرماه) تعداد شرکت‌کنندگان بیش از پیش افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha