استانداردهای رشته دیپلم قرآنی بررسی شد
کد خبر: 4146290
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

استانداردهای رشته دیپلم قرآنی بررسی شد

مدیرکل کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم با اشاره به برگزاری جلسه کمیته مشاغل خانگی و دیپلم قرآنی،‌ گفت:‌ در این جلسه مباحث متعددی در مورد استانداردهای رشته دیپلم قرآنی مطرح شد.

ادامه مباحث مربوط به تدوین استانداردهای رشته دیپلم قرآنی

حسین سلیمانی، مدیرکل کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری ششمین جلسه کمیته مشاغل خانگی و دیپلم قرآنی ‌گفت: در این جلسه موارد مربوط به استانداردهای رشته دیپلم قرآنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: یکی از دستورکارهای این کمیته تدوین استانداردهای آموزشی براساس آیین‌نامه‌های مصوب کار و دانش بود. بر همین اساس این بحث در جلسه مطرح شد که این استانداردها را به چه صورت تدوین کنیم، تعداد ساعت آموزشی به چه میزان باشد و اگر استانداردها در وزارت ارشاد تصویب شد آیا این کفایت می‌کند یا باید در آموزش و پرورش هم تأیید شود؟

مدیرکل کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم تصریح کرد: این استانداردها به صورتی خواهد بود که اگر فردی در رشته علوم قرآنی حضور یابد و آموزش‌ها را دریافت کند، می‌تواند از دیپلم علوم قرآنی و یا گواهی حضور در این دوره بهره‌مند شود. آزمون‌های این دوره هم به صورت سراسری و از سوی وزارت ارشاد گرفته می‌شود. 

سلیمانی تصریح کرد: برای حضور در رشته علوم قرآنی کسانی که در پایه تحصیلی یازدهم، دوازدهم و سیزدهم هستند می‌توانند وارد شاخه کاردانش شده و سپس رشته‌های قرآنی که در حال تدوین هست را انتخاب کنند. در این رشته‌ها یک سری دروس عمومی از سوی خود آموزش و پرورش ارائه شده و یک سری هم دروس تخصصی است که آنها را خواهند گذراند. 

وی در ادامه بیان کرد: همچنین در این جلسه میزان ساعات استاندارد برای حفظ قرآن کریم در طول دوران آموزشی نیز مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت. یکی دیگر از موارد مورد بحث این بود که فرد متقاضی برای رشته حفظ قرآن کریم باید مواردی همچون روخوانی و روان‌خوانی، تفسیر و قرائت را در طول سه سال تحصیلی به عنوان پیش نیاز رشته اصلی بیاموزد.

سلیمانی با اشاره به اینکه در این جلسه استاندارد یک آموزشیار برای تدریس و اینکه چه تحصیلات و مهارت‌هایی باید داشته باشد نیز مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: پیش‌بینی شده تا پایان خردادماه بتوانیم استانداردهای لازم را نهایی کنیم. تا آن زمان جلسات این کمیته به صورت هفتگی یا هر دو هفته یک بار برگزار خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: پیگیری وضعیت مشاغل خانگی و دیپلم قرآنی جزء اقدامات و فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و از وظایف اداره آموزش این معاونت است اما به علت نیاز داشتن به هماهنگی‌های بین دستگاهی، مباحث آن از سوی کمیسیون تبلیغ و ترویج پیگیری می‌شود. 

انتهای پیام
captcha