دانشگاه‌ها مرجع اصلی شرکت‌های دانش بنیان باشند
کد خبر: 4151707
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

دانشگاه‌ها مرجع اصلی شرکت‌های دانش بنیان باشند

استاندار کردستان، با بیان اینکه مهمترین وجوه مورد نیاز برای توجه به دانش بنیان‌ها، توجه دانشگاهی ویژه به این حوزه است، گفت: دانشگاه‌ها بایدمرجع اصلی شرکت‌های دانش بنیان باشند.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از  کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، امروز، 10 تیرماه در نشست توسعه اقتصاد دانش بنیان استان کردستان گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان، خانه‌های خلاق و مراکز رشد از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت بوده و نقش دبیرخانه در تحقق این امر بسیار ارزنده است و باید تقویت شود.

وی با تأکید بر هدف‌گذاری و اولویت‌بندی بر مسائل این حوزه برای پیگیری بهتر در استان افزود: مسائل ملی بر اساس قانون بوده و با وجود قانون‌گذاری مطلوب در این راستا، متأسفانه هنوز با خلاء و مشکلاتی برای اجرا روبه رو هستیم که باید مجموعه پارک علم و فناوری این مشکلات را با ورود کارشناسانه احصا کنند.

استاندار کردستان به تهیه و توزیع محصولات دانش بنیان با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان، تأکید و بیان کرد: اولویت اصلی ستاد دانش بنیان در استان باید رفع مشکلات موجود باشد و سپس با ارائه راهکارهای مناسب و جایگزین بتواند موانع را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین وجوه مورد نیاز برای توجه به دانش بنیان‌ها، توجه دانشگاهی ویژه به این حوزه است، گفت: دانشگاه‌ها باید مرجع اصلی شرکت‌های دانش بنیان باشند.

زارعی‌کوشا، با تأکید بر اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه دانش بنیان در استان باید اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای شود، افزود: تعامل و ارتباط نزدیک بین شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی باید وجود داشته باشد

وی با اشاره به ظرفیت اقلیم کردستان و مرز در استان اظهار کرد: اقلیم کردستان به دنبال این است که تمام نیازهای خود را در ایران و به ویژه از استان کردستان برآورد و تهیه کند و در این زمینه هیچگونه محدودیتی ندارد. روابط خارجی ما فقط محدود به اقلیم کردستان و عراق نیست بلکه ارمنستان هم برای ارتباط با استان به ویژه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان اعلام آمادگی کرده است.

استاندار کردستان تأکید کرد: پارک باید نقش ذی فعال داشته باشد و ظرفیت‌های استان را بیشتر شناسایی کند، انتظار می رود جلسات فعالی با بانک‌ها برگزار شود، استانداری هم آمادگی کامل در این زمینه دارد..

وی در پایان یادآور شد: بهتر است که ظرفیت سازی پارک علم و فناوری در سطح شهرستان های استان پیگیری شود و تمرکز از سطح سنندج برداشته شود.

حامد قادرزاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان  در ادامه این جلسه، امکانات اولیه و زیر ساخت را مهم‌ترین دغدغه پارک استان ذکر و اظهار کرد: توانمندی‌های پارک علم و فناوری استان کردستان بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی توانمندی‌های دانش بنیان شهرستان‌های استان باید صورت گیرد، افزود: اقدامات خوبی در زمینه توسعه دانش بنیان در استان صورت گرفته است که باید از ظرفیت کامل در این راستا بهره گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان  سرعت عمل در حوزه واگذاری زمین برای توسعه پارک علم و فناوری استان را بسیار ضروری دانست و یادآور شد: ارتقاء پارک علم و فناوری استان مستلزم استخدام ۲۰ نفر نیرو به ویژه در حوزه پسا دکتری است.

انتهای پیام
captcha