کاهش مطالعه در جامعه مانع رشد می‌شود
کد خبر: 4155446
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

کاهش مطالعه در جامعه مانع رشد می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان کاهش سرانه کتاب‌خوانی در ایران را نگران‌کننده دانست و گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند که تنها با روزنامه و موبایل می‌توان افزایش آگاهی پیدا کرد در حالی‌که صحیح نیست و افول کتاب‌خوانی و مطالعه در هر جامعه‌ای جلوی رشد جامعه را می‌گیرد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، امروز 25 تیرماه در دیدار با رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: ابزارها و امکانات جدیدی که برای ارتقای معرفت و آگاهی بشر به وجود آمده،‌ مفید است اما هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب و کتابخوانی را بگیرد.

وی با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های شاخص کتابخانه آیت‌الله مرعشی در ایران که جزو کتابخانه‌های برتر دنیا محسوب می‌شود، افزود: کتاب باید حفظ و حراست شود، بسیاری از علمای گذشته ما خود کتب را صحافی می‌کردند زیرا انقدر آن را گرانبها می‌دانستند و معتقد بودند هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

امام جمعه رشت با اشاره به جایگاه نویسندگی و نوشتن کتاب، گفت: در روایات آمده، که اگر یک برگ نوشته و ماندگار شود، در روز قیامت آن برگ نوری خواهد شد و به سمت نویسنده‌اش خواهد آمد.

آیت‌الله فلاحتی کاهش سرانه کتاب‌خوانی در ایران را نگران‌کننده دانست و افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند که تنها با روزنامه و موبایل می‌توان افزایش آگاهی پیدا کرد در حالی‌که صحیح نیست و افول کتاب‌خوانی و مطالعه در هر جامعه‌ای جلوی رشد جامعه را می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره کتاب‌خوانی، گفت: کتاب‌خوانی در ایران باید تقویت شود تا جوانان و دانشجویان از زندگی و احوال علما و بزرگان تاریخ مطلع شوند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به هویت ایرانی مسلمان در پروژه‌های مختلف فرهنگی، بیان کرد: یک نویسنده خوب باید سعی کند کلمات و عبارات نویسندگان متبحر را یادداشت و در عباراتش استفاده کند.

انتهای پیام
captcha