منیت را در برپایی مناسبت‌ها کنار بگذاریم
کد خبر: 4160678
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
حجت‌الاسلام جلیل محمدی:

منیت را در برپایی مناسبت‌ها کنار بگذاریم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی گفت: مسئولان استان باید در برپایی مناسبت‌های ملی و انقلابی منیت‌ها را کنار گذاشته و جزیزه‌ای عمل نکنند.

حجت الاسلام جلیل محمدی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی ، حجت‌‌ الاسلام‌‌ جلیل‌ محمدی، رئیس‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان امروز ۱۵ مرداد در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد با اشاره به اینکه برنامه ریزی، نظارت و اجرای سیاست‌های ملی مذهبی از وظایف این نهاد است، اظهارکرد: از ۱۲ مرداد سال گذشته تاکنون حدود ۱۸ مراسم ملی انقلابی در سطح استان با بهره‌گیری از ظرفیت هشت سخنران مطرح کشوری و استانی در خراسان شمالی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ دستگاه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان عضویت دارند و کارکرد این شورا با سایر شوراها متفاوت است، افزود: با توجه به کمبود منابع مالی در شورا این در حالیست که برخی از دستگاه‌ها شورا را مورد بی مهری خود قرار داده‌اند و در برخی موارد هم حتی برای اجرای امور سنگ‌اندازی می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در خراسان‌شمالی یک تجمع بزرگ نداریم و آن هم به دلیل وجود قومیت‌های متفاوت با زبان‌های خاص است، تصریح کرد: با وجود همه کمبودها و مشکلات اما هنگامی که تجمعی برپا می‌شود، به رغم اینکه برخی از دستگاه‌ها متولی بوده‌اند در اجتماع شرکت نکردند که این مهم یک آسیب است، شرعا و قانونا باید در جلسه‌های این شورا و مناسبات ملی انقلابی شرکت کنند.

محمدی یادآورشد: برخی‌ها منیت‌ها را کنار نمی‌گذارند، جزیره‌ای عمل می‌کنند و تا زمانی که این موضوعات باشد در استان رشدی نداریم، این در حالیست که به جای پرداختن به اصل به موارد حاشیه‌ای توجه می‌کنند.

وی تصریح کرد: چرا باید بخش صنعت در خراسان‌شمالی از ظرفیت‌های استان همانند آب شرب استفاده کند اما در بحث آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی هزینه‌ای نکند، باید اهرم فشاری بر روی کارخانجات پتروشیمی، آلومینا و شهرک صنعتی باشد تا سهم خود را در مسائل فرهنگی بپردازند.

وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی تنها استانی بوده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آن ساختمان ندارد، گفت: پس از گذشت ۱۰ سال از اجرای عملیات اولیه ساخت فضای این مجموعه امسال همزمان با سالروز تاسیس این نهاد زنگارزدایی از اسکلت این ساختمان انجام شده و استعلامات و اخذ کنتورهای آب و برق صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مقرر است شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای ساخت این مجموعه تا حدودی استان را یاری کند، ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها برای تکمیل این پروژه ۱۵ میلیاردتومان اعتبار مورد نیاز بوده و این در حالیست که استان هم اعتباری برای تخصیص ندارد اما ما همچنان امیدوار هستیم تا این پروژه را طی یک سال آینده تکمیل کنیم.

انتهای پیام
captcha