آزار و اذیت مسلمانان روهینگیا در سایه سکوت کشورهای اسلامی
کد خبر: 4166764
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

آزار و اذیت مسلمانان روهینگیا در سایه سکوت کشورهای اسلامی

درحالی که نظامیان حاکم بر میانمار همچنان به آزار و اذیت مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهند، کشورهای اسلامی اقدام قابل قبولی در راستای حمایت از آن‌ها انجام نمی‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه ایلکه، نظامیان حاکم بر میانمار در میان سکوت آشکار کشورهای اسلامی به آزار و اذیت مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهند.

نیکولاس کومجیان رئیس مکانیسم مستقل تحقیق میانمار که وابسته به سازمان ملل متحد است، به رازیابی وضعیت حقوق بشر در میانمار پس از کودتا در این کشور اقدام کرده است.

وی با تأکید بر اینکه نظامیان حاکم بر میانمار بسیاری از موارد نقض حقوق بشر را علیه مسلمانان در کشور انجام داده‌اند، گفت: شورای نظامی میانمار در تلاش است تا با دروغ و مطرح کردن موضوع مبارزه با به اصطلاح افراط‌گرایان، بر حملات خود به غیرنظامیان سرپوش بگذارد، کشتارهای خود را پنهان کند و به گسترش نفرت علیه مسلمانان در داخل کشور برای محقق کردن اهداف خود ادامه دهد.

کومجیان با اشاره به اینکه دستگاه نظامی حاکم بر میانمار در تلاش است تا با تأمین مالی شبکه‌های اجتماعی به نفع کودتاگران، احساسات ضد اسلامی را بین توده‌های بزرگ مردم گسترش دهد، گفت: شورای نظامی با گسترش اسلام‌ستیزی در کشور تلاش می‌کند تا این پدیده را در کشور تعمیق بخشد. برای این منظور اطلاعات گمراه‌کننده در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه دشمنی با مسلمانان در میانمار در دستور کار نیست، تأکید کرد که میانمار اخیراً شاهد یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های انسانی است که جهان به خود دیده است.

کومجیان با بیان اینکه جامعه روهینگیا به دلیل مذهب خود مورد تبعیض قرار می‌گیرند، تصریح کرد: آن‌ها مردمی هستند که از بدترین شرایط در کشور رنج می‌برند.

انتهای پیام
captcha