۲۰۰ قطعه زمین رایگان ویژه طرح جمعیت در سمنان اهدا می‌شود
کد خبر: 4169380
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

۲۰۰ قطعه زمین رایگان ویژه طرح جمعیت در سمنان اهدا می‌شود

معاون عمرانی استاندار سمنان، گفت: امروز در مراسمی به صورت همزمان با سراسر کشور ۲۰۰ قطعه زمین رایگان ویژه طرح جوانی جمعیت به ۲۰۰ خانواده در استان واگذار می‌شود.

محمد حمیدی معاون استاندار سمنان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، محمد حمیدی، معاون استاندار سمنان امروز، 26 شهریور با بیان اینکه ۲۰۰ واحد مسکونی برای ۲۰۰ خانوار و هر خانواده، ۲۰۰ متر مربع در قالب طرح جوانی به داوطلبان داده می‌شود، اظهار کرد: این زمین‌ها در شهر جدید ایوانکی و به صورت همزمان با سایر نقاط کشور در مراسمی رسمی اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۱۵ خانوار تاکنون در قالب طرح جوانی جمعیت، زمین ۲۰۰ متری رایگان خود را از دولت دریافت کرده‌اند که در این راستا این طرح با هدف اعطای زمین به افراد دارای فرزند سوم و بیشتر که فرزند آخر آنها بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد، در استان اجرایی می‌شود.

معاون استاندار سمنان اجرای این طرح را در زمره مشوق‌های فرزندآوری برشمرد و افزود: خانه‌های نهضت ملی مسکن برای کسانی که مشمول قانون جوانی جمعیت شده به صورت ویلایی و حیاط دار خواهد بود.

حمیدی با تأکید بر اینکه در زمینه اعطای تسهیلات مسکن، طبق مصوبه جدید، تمام بانک‌های عامل موظف به همراهی شدند، متذکر شد: همراهی همه بانک‌ها سبب تسریع و تسهیل در اعطای وام مسکن به متقاضیان می‌شود.

به گفته وی افزایش قیمت بیمه تأمین اجتماعی صدور پروانه از سوی شهرداری‌ها، یکی از مشکلاتی است که متقاضیان ساخت مسکن ملی در استان به آن اشاره دارند که در این راستا برای رفع این مشکل مقرر شد شهرداری‌های استان فعلاً با همان قیمت مصوب قبل و بدون اعمال افزایش، با همکاری بیمه ساختمانی، پروانه را صادر کنند.

انتهای پیام
captcha