سینماگران با آثارشان تصویرگر توحش صهیونیست‌ها باشند + صوت
کد خبر: 4176182
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
انسیه شاه‌حسینی:

سینماگران با آثارشان تصویرگر توحش صهیونیست‌ها باشند + صوت

یک کارگردان گفت: بمباران بیمارستان المعمدانی، بار دیگر ددمنشی صهیونیست‌ها را نشان داد لذا سینماگران باید با آثارشان تصویرگر این توحش باشند.

رژیم کودک‌کش صهیونیستی با بمباران بیمارستانی در غزه بار دیگر توحش خود را به جهانیان نشان داد. در این رابطه تمامی جامعه نسبت به این اقدام ابراز تنفر کرده‌اند. در این میان سینماگران علاوه بر ابراز تنفر بر الزام تصویرگری این فاجعه در عالم هنر تاکید داشتند تا سندی برای جهانیان باشد. در این رابطه ایکنا با انسیه شاه‌حسینی گفت‌و‌گویی انجام داده که در ادامه با آن همراه می‌شویم.

ایکنا- عملیات «طوفان الاقصی» حماسه‌ای ماندگار در تاریخ مبارزات ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی است. در این عملیات قدرت پوشالی اسرائیلیان از بین رفت. درباره ظرفیت‌های دراماتیک این حماسه از سینما و تلویزیون سخن گویید؟

همه دنیا بر این امر واقفند که ایران اسلامی نقش اصلی را در محور مقاومت ایفا می‌کند، با این وجود در عالم هنر به ویژه سینما و تلویزیون تصویرگری مناسبی را از مبارزات مردم فلسطین شاهد نیستیم. دلیل این امر هم به عدم مدیریت و مهندسی فرهنگی در کشورمان بر‌می‌گردد که سبب شده ما در این حوزه ضعیف باشیم. البته از نقش مدیران و مسئولان نابخرد فرهنگی هم در این میان نمی‌توان غافل شد. در چنین شرایطی مردم همیشه از ما جلوتر حرکت کرده و به خوبی همراه مردم فلسطین هستند.

ایکنا – برخی آثار از سوی فیلمسازان فلسطینی در سال‌های اخیر تولید شده که توانسته تا حدی جهان را متوجه آن چیزی که در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد، بکند. پیرامون این موضوع توضیح دهید.

فیلمسازان جوان فلسطینی با وجود اینکه امکانات چندانی در دست ندارند اما در یک یا دو دهه اخیر فیلم‌های مستند، کوتاه و داستانی بسیار خوبی روانه جشنواره‌هایی جهانی کرده‌اند؛ کارهایی که درخشش خوبی داشته‌اند. موفقیت جوانان فلسطینی به ما ثابت می‌کند که کم کار هستیم چون با وجود این‌که امکانات بیشتری در اختیارمان است نتوانسته‌ایم آنگونه که انتظار می‌رود، عمل کنیم.

ایکنا – عملکرد نامطلوب ما تنها به ساخت فیلم و سریال خلاصه نشده، بلکه در بحث خبررسانی نیز ما ضعف‌هایی آشکار داریم. پیرامون این موضوع توضیح دهید؟

وقتی هدایت و طراحی فرهنگی نباشد همین اتفاق رخ می‌دهد و ما در تمامی حوزه‌‌های تصویری ضعیف عمل می‌کنیم درحالی که اسرائیلیان در این حوزه سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده‌اند تا به واسطه بنگاه‌های خبرپراکنی خود حقیقت را تحریف کرده و جای ظالم و مظلوم را عوض کنند. این اتفاق با هزینه‌های بالای رسانه هم اکنون در حال انجام است. جالب است برخی مواقع رسانه‌های صهیونیستی تلاش می‌کنند با حربه‌های فریبکارانه خود را حامی مظلوم نشان دهند اما تمام اقدامات آن‌ها در جهت ظلم است.

کد

ایکنا – چرا در شرایطی که سینما و تلویزیون باید بازوی انقلاب و آرمان‌هایش باشند، وسیله‌ای برای سرگرمی یا سیاه‌نمایی شده‌اند؟

نگاهی به فیلم‌هایی که در جشنواره‌های خارجی جایزه می‌گیرند، بیندازید. اکثر آن‌ها تصویر عزت‌مندانه از ایران نشان نمی‌دهند. در اکران هم فیلم‌هایی که روی پرده هستند کارهایی بی‌کیفیت و سطحی هستند. این وضعیت نشئت گرفته از همان عدم مدیریت فرهنگی است که به آن اشاره کردم. البته در تلویزیون در دو یا سه سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است اما چون در سطوح میانی و پایینی باز هم همان نیروهای قبلی هستند روند تأثیرگذاری مدیریت جدید کند شده است.

ایکنا – اخیراً رژیم صهیونیستی مرزهای توحش را درنوردیده و با بمباران بیمارستان کودکان و زنان بسیاری را به شهادت رسانده است. پیرامون تصویرگری چنین فاجعه‌ای در قالب کار هنری توضیح دهید؟

داغ این فاجعه دردناک تا سال‌ها باقی خواهد ماند. دنیا بار دیگر شاهد توحش رژیم صهیونیستی بود. در اینجا باید دید باز هم مدعیان دروغین حمایت از حقوق بشر باز هم در مقابل چنین فاجعه‌ای ساکت می‌نشینند! در این میان باید هنرمندان این سرزمین با کارهایشان گوشه‌ای مظلومیت ملت فلسطین را به تصویر کشند. آخرین نمونه این اتفاق نیز بمباران بیمارستان در غزه هستند.

انتهای پیام
captcha