سید حسن نصرالله: نبرد با صهیونیست‌ها بارزترین مصداق جنگ در راه خداست
کد خبر: 4179580
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

سید حسن نصرالله: نبرد با صهیونیست‌ها بارزترین مصداق جنگ در راه خداست

دبیرکل حزب الله لبنان امروز جمعه، 12 آبان ماه، در اولین سخنرانی خود بعد از حملات وحشیانه رژیم صهوینیستی به نوار غزه تاکید کرد که نبرد با صهیونیست‌ها بارزترین مصداق جنگ در راه خداست.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز جمعه 12 آبان ماه در ساعت 15 به وقت محلی، در مراسم تجلیل از شهدای راه قدس که توسط حزب الله برگزار شد، سخنرانی خود را آغاز کرد.

سید حسن نصرالله سخنان خود را با تجلیل از شهدای راه قدس آغاز کرد و گفت: من از این حضور بزرگ و باشکوه در جشن سرافرازی و افتخار خود به شهدا استقبال می‌کنم، همه شهدایی که امروز در مراسم تجدید بیعت با آنها گرد هم آمده‌ایم.

وی افزود: کسب این افتخار الهی را به خانواده های معظم شهدا تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال خواستارم که این عبادت را از ما قبول کند. همچنین به  خانواده‌های همه شهدای نبرد طوفان الاقصی که امروز در بیش از یک جبهه و عرصه ادامه دارد، تبریک و تسلیت می‌گویم.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: شهدا زنده هستند و از این رو این شهادت بر شهدای مبارز و مردان و زنان و کودکان مظلوم مبارک باد.

نبرد با صهیونیست‌ها کاملاً مشروع است

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم نبردی را جستجو کنیم که از منظر انسانی، اخلاقی و مذهبی کاملاً مشروع باشد، هیچ نبردی مانند نبرد با صهیونیست‌های اشغالگر فلسطین را نمی‌یابیم. این نبرد در همه سطوح آن جای هیچ تردیدی ندارد و یکی از بارزترین و برجسته‌ترین مصادیق جنگ در راه خداست.

وی افزود: قدرت واقعی ما پیش از سلاح همانا ایمان، بصیرت، آگاهی، التزام عمیق به آرمان فلسطین و آمادگی عظیم خانواده‌های شهدا برای فداکاری است.

دبیرکل حزب الله گفت: نمی‌توان عظمت، استواری و صبر مردم غزه را با کلمات بیان کرد و در مورد مردم کرانه باختری نیز چنین است.

سید حسن نصرالله بر رزمندگان عراقی و یمنی که وارد این نبرد شدند درود فرستاد و افزود: شرایط سال‌های اخیر در فلسطین به ویژه با این دولت تندرو، کودن، نادان و وحشی بسیار سخت بوده است.

وی تاکید کرد: ما به همه کسانی که از کشورهای عربی، اسلامی و آمریکای لاتین همبستگی، حمایت و پشتیبانی خود از مردم فلسطین را اعلام کردند، درود می فرستیم.

طوفان الاقصی 100% فلسطینی بود

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: تصمیم گیری برای  عملیات بزرگ و مبارک طوفان الاقصی و اجرای آن صد در صد درصد فلسطینی بود و طراحان این عملیات را از  همه حتی از جناح های مقاومت در غزه پنهان کردند. محرمانه بودن کامل عملیات همان چیزی است که موفقیت چشمگیر آن را از طریق عنصر غافلگیری تضمین کرد. 

وی افزود: این عملکرد برادران در حماس هویت واقعی نبرد و اهداف را ثابت کرد و دشمنان را از تخطئه آنها باز داشت، به ویژه زمانی که سخن از روابط جناح‌های مقاومت در سطح منطقه‌ای بود. نبرد طوفان الاقصی و اطلاع نداشتن دیگران از آن، ثابت می‌کند که این نبرد کاملاً فلسطینی به خاطر مردم فلسطین و مسائل آنهاست و ارتباطی به پرونده منطقه‌ای و بین‌المللی ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایران آشکارا از محور مقاومت حمایت می‌کند ولی در طوفان‌الاقصی هیچ دخالتی نداشته است، افزود: آنچه طوفان‌ الاقصی نشان داد، موید این است که ایران بر گروه‌های مقاومت سلطه ندارد و تصمیم گیرندگان واقعی در این گروه‌ها رهبران مقاومت و مجاهدان آن هستند.

سید حسن نصرالله: نبرد با صهیونیست‌ها بارزترین مصداق جنگ در راه خداست

رژیم صهیونیستی از لانه عنکبوت سست‌تر است

دبیر کل حزب الله افزود: نبرد طوفان الاقصی زلزله‌ای امنیتی، سیاسی، نظامی، روانی و معنوی در رژیم صهیونیستی در پی داشته است. نبرد طوفان الاقصی، ضعف دشمن را ثابت کرد و نشان داد که رژیم صهیونیستی حقیقتاً  از لانه عنکبوت سست تر است.

وی گفت: کابینه دشمن صهیونیستی در یک ماه گذشته و در هفته های آینده هر اقدامی انجام داده  و بدهد، هیچگاه نمی‌تواند پیامدهای راهبردی طوفان الاقصی برای این رژیم تغییر دهد. طوفان الاقصی مرحله تاریخی جدیدی را در نبرد با دشمن صهیونیستی پدید آورد.  اجرای عملیات طوفان الاقصی تصمیمی حکیمانه، شجاعانه و درست در زمان مناسب بود و شایسته این میزان فداکاری است. در علمیات طوفان الاقصی از همان ساعت‌های اولیه روشن  بود که دشمن سردرگم شده است.

سیدحسن نصرالله افزود: هر ارتشی که دارای جنگنده و موشک باشد، قادر است کاری را انجام دهد که ارتش رژیم صهیونیستی در غزه انجام داد اما با وجود این اقدامات، این رژیم هیچ دستاوردی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از تجربیات مواجهه خود با جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین درس نگرفته‌اند، افزود: دشمن صهیونیست همان اشتباه سال 2006 را تکرار کرد در آن زمان نیز اهدافی بسیار بلندپروازانه را مطرح کرد، اما در نهایت  مجبور شد از آن اهداف کوتاه بیاید.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی  از آغاز کردن عملیات زمینی بزرگ در غزه خودداری می‌کند چون ترسان، فرومانده و بازنده است.

وی افزود: این رژیم در سال 2006 هدف خود را در هم شکستن کامل مقاومت در لبنان، بازگرداندن دو اسیر خود بدون مذاکره و مبادله اعلام کردند اما در مدت 33 روز به هیچ کدام اهداف خود نرسیدند. 

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: کاری که صهیونیست ها انجام می‌دهند کشتار مردم در غزه است  چرا که  بیشتر شهدا را کودکان، زنان و غیرنظامیان تشکیل می دهد.

ماهیت درنده‌خوی رژیم غاصب

وی با تاکید بر اینکه آمریکا مسئول اصلی  جنگ در غزه است و رژیم صهیونیستی فقط آلت دستی برای اجرای آن است، افزود: از این رو گروه‌های مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا حمله کردند.

وی ادامه داد: غزه پیروز خواهد شد و دشمن با شکست مواجه خواهد شد و صهیونیست‌ها باید این را بدانند. آنچه در غزه روی می‌دهد، نشان‌دهنده ماهیت درنده‌خوی رژیم غاصب صهیونیستی است که ابرقدرت‌ها آن را در منطقه ایجاد کردند. 

وی گفت: وظیفه هر انسان آزاده و شریف در این دنیا است که به این حقایقی که در نبرد افکار عمومی در مورد آن صحبت کردیم اشاره کند، افکار عمومی بین المللی شروع به مقابله با این ظالمان جنایتکار کرده است که کودکان و زنان را می کشند. بعد از عملیات طوفان الاقصی، وضعیت مثل قبل نیست و این همان چیزی است که مسئولیت‌پذیری همه را می‌طلبد. در سال 1948 که جهان مردم فلسطین را رها کرد، این رژیم  تأسیس شد و مردم فلسطین و همه مردم منطقه عواقب و پیامدهای آن را دیدند. لبنان یکی از کشورهایی بود که از حضور این رژیم غاصب بیشترین آسیب را دید.

دبیر کل حزب الله با تاکید بر اینکه پیروزی غزه در راستای منافع ملی مصر، اردن و سوریه و در درجه اول در راستای منافع ملی لبنان است، افزود: دشمن در شن‌های غزه دفن می‌شود، اما مردم لبنان را به ریختن خون کودکان و زنان غزه و مساجد و کلیساها تقویت و تهدید می‌کند. کشورهای عربی باید برای توقف تجاوز به غزه تلاش کنند، محکوم کردن کافی نیست، بلکه قطع روابط و اخراج سفراء راه چاره است. متأسفانه در گذشته سخن از قطع صادرات نفت به آمریکا بود اما امروز می خواهیم صادرات به «اسرائیل» متوقف شود! آیا توان باز کردن گذرگاه رفح را نیز ندارید؟

سید حسن نصرالله: نبرد با صهیونیست‌ها بارزترین مصداق جنگ در راه خداست

لبنان از 8 اکتبر وارد نبرد شده است

وی افزود: مقاومت اسلامی عراق به مسئولیت خود عمل می‌کند و ورود به مرحله جدید را اعلام کرده است. آن چه در جبهه لبنان روی می‌دهد مهم و بسیار موثر است. مقاومت اسلامی لبنان از 8 اکتبر وارد نبرد واقعی شده است و این امر را فقط اشخاصی که در مرزها هستند می توانند دریابند.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی در تمام سطوح وارد نبرد شده است، گفت: مردم یمن با وجود همه تهدیدها، چندین ابتکار عمل به خرج داده و حملات موشکی و پهپادی را علیه پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی اجرا کردند. آنچه در جبهه در لبنان نیز در جریان است در تاریخ این رژیم بی سابقه بوده است.

سیدحسن نصرالله افزود: دشمن روز شنبه 7 اکتبر نیروهای خود را از مرز لبنان خارج کرد تا آنها را به غزه بفرستد، در حالی که روحیه خود را باخته بودند. عملیات مقاومت لبنان دشمن را وادار کرد که نیروهای خود را نه فقط در مرز نگه داشته بلکه به تعداد آنها نیز اضافه کند. جبهه لبنان بخش زیادی از توان قوای دشمن را فرسوده است. نیروهایی که  قرار بود به غزه هجوم ببرند.

وی ادامه داد: اگر موضع مقاومت لبنان فقط همبستگی سیاسی و تظاهرات بود، امروز صهیونیست ها در مرز شمالی آسوده بودند و نیروهای آنها به غزه می‌رفتند. جبهه لبنان توانسته یک سوم ارتش رژیم صهیونیستی را به مرز شمال فلسطین اشغالی بکشاند، در حالی که قرار بود این نیروها به غزه اعزام شوند. بخش مهمی از قوای صهیونیستی که به جبهه شمالی اعزام شده‌اند، نیروهای زبده هستند و همچنین نیمی از قدرت دریایی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه روبروی ما در بندر حیفا قرار دارد.

گسترده شدن جنگ یک احتمال واقع‌بینانه است

وی با اشاره با اینکه یک چهارم نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در سمت لبنان مستقر شده و نزدیک به نیمی از دفاع موشکی به سمت جبهه لبنان نشانه رفته است، افزود: این رژیم مجبور به جابجایی ده‌ها هزار نفر از ساکنان شهرک‌ها در شمال فلسطین اشغالی شده است. این عملیات در مرزها باعث ایجاد تشویش، تنش و وحشت در بین رهبری دشمن و همچنین در بین آمریکایی‌ها شده است.

دبیرکل حزب الله گفت: دشمن نگران این است که تنش در این جبهه بیشتر شود و یا این جبهه به یک جنگ گسترده تبدیل شود، این یک احتمال واقع بینانه است و ممکن است اتفاق بیفتد و دشمن باید آن را جدی بشمارد.  این حضور در جبهه و این کار روزانه در برابر دشمن بازدارندگی ایجاد کرده است.

وی افزود: عملیات مقاومت در جنوب لبنان پیامی به دشمن است که به فکر ارتکاب حماقت تاریخی نباشند.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: عملیات مقاومت در جنوب حامل این پیام به دشمن است که حمله به لبنان یا یک عملیات پیشدستانه بزرگترین حماقت تاریخ  خود را مرتکب خواهند شد.

سید حسن نصرالله: نبرد با صهیونیست‌ها بارزترین مصداق جنگ در راه خداست

وی با یادآوری جنایات رژیم صهوینستی در غزه، افزود: این صحنه‌ها در غزه ما را نسبت به ضرورت تداوم نبرد و تسلیم نشدن مطمئن‌تر و متقاعدتر خواهد کرد.

دبیر کل حزب الله همچنین گفت: از روز اول به ما گفتند اگر جبهه‌ای در جنوب باز کنید، هواپیماهای آمریکایی شما را بمباران می کنند، اما این تهدید هرگز موضع ما را تغییر نداد. این عملیات در مرز بیانگر همبستگی ما با غزه برای کاهش فشار بر آنها است.

وی افزود: دشمن امروز تمام عملیات های مقاومت را تحمل و خود را کنترل می کند زیرا واقعاً می ترسد همه چیز به همان شکلی پیش برود که  از آن ترس دارد.

وی تاکید کرد: ما کار در این جبهه را آغاز کرده‌ایم و گسترش و توسعه آن به دو عامل اساسی بستگی دارد، اول سیر و تحولات غزه و دوم رفتار دشمن صهیونیستی در قبال لبنان. من به دشمن صهیونیستی نسبت به حمله به غیرنظامیان لبنان هشدار می‌دهم و این ما را به وضعیت غیرنظامی در مقابل غیرنظامی برمی‌گرداند.

پیروزی با ماست

وی در ادامه افزود: خطاب به ملت فلسطین و همه رزمندگان مقاومت در منطقه می گویم، ما هنوز به زمان نیاز داریم، اما با امتیاز پیروز هستیم و اینگونه بود که در سال 2006، در غزه و  در کرانه باختری  پیروز شدیم.

سید حسن نصرالله گفت: این نبرد، نبرد استواری، صبر، استقامت، انباشت دستاوردها و ممانعت از دستیابی دشمن به اهداف خود است و همه باید تلاش کنیم تا جلوی تجاوز به غزه را بگیریم تا مقاومت در غزه پیروز شود.

وی افزود: شخصاً از موضع تجربه شخصی با حضرت امام خامنه‌ای موافق هستم که بر یقین و اعتقاد خود مبنی بر پیروز شدن غزه و پیروز شدن فلسطین تأکید کردند. ایشان در همان روزهای اول  تجاوز صهیونیست ها [در جنگ 33 روزه] نیز به ما وعده پیروزی داده بودند.

دبیرکل حزب‌الله در پایان گفت: غزه پیروز خواهد شد، فلسطین پیروز خواهد شد و ما به زودی برای جشن گرفتن آن با یکدیگر دیدار می کنیم.

 

انتهای پیام
captcha