جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر متناسب با جریان انقلاب اسلامی باشد
کد خبر: 4179732
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
اسماعیلی:

جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر متناسب با جریان انقلاب اسلامی باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر باید متناسب با جریان انقلاب اسلامی باشد، گفت: می‌خواهیم در تمام کشور فضایی را فراهم کنیم که استعدادهای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه، فعالان حوزه قرآن و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد شکوفا شود.

مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسا‌ن‌جنوبی، مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۳ آبان‌ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: شعار دولت در بخش فرهنگ، عدالت فرهنگی است و در این زمینه نیز گام‌هایی برداشته شده است. می‌خواهیم در تمام کشور فضایی را فراهم کنیم که استعدادهای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه، فعالان حوزه قرآن و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد شکوفا شود.

وی با تأکید بر اینکه می‌خواهیم اصحاب فرهنگ و هنر فرصت کنشگری مثبت در این بخش را داشته باشند، ادامه داد: نگاه ما در دولت به فرهنگ، مجموعه‌ای در عرض سایر مجموعه‌ها و بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و عمرانی نیست بلکه فرهنگ را زیربنا می‌دانیم. در دولت این‌گونه نیست که بگوییم فرهنگ و ارشاد مسئولیت در حوزه هنر و فرهنگ دارد و بقیه وظیفه‌ای در این بخش ندارند بلکه همه پای کار هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه همه بخش‌های دولت، همکار ما در توسعه فرهنگ هستند، گفت: دشمن دقیقاً حوزه فرهنگ را نشانه گرفته است و بسیار امیدوار بود که به انقلاب اسلامی ضربه بزند ولی مردم همواره پای کار آمدند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه فرصت را برای حضور چهره‌های انقلابی در عرصه فرهنگ و هنر فراهم کرده‌ایم و مسیر آن به وجود آمده است، بیان کرد: جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر باید متناسب با جریان انقلاب اسلامی باشد. در حوزه فرهنگ نگاه ما هم تأمین زیرساخت و هم داشتن جهت‌گیری درست و هم موضوعات معیشتی فعالان این بخش است. خوشبختانه ما در خراسان‌جنوبی با مردمی مؤمن، انقلابی و ولایتمدار رو به رو هستیم و مجموعه‌های فرهنگی خوبی نیز در استان فعال است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه زیرساختی بخش فرهنگ خراسان‌جنوبی با مشکلاتی رو‌به‌رو است که در جلسات مطرح شد، یادآور شد: این وعده را می‌دهیم که این مشکلات را در اسرع وقت با برنامه‌ریزی مرتفع کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه همیشه این دغدغه وجود داشته که مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی ندارد، گفت: در دولت سیزدهم توقع این است که با ساز‌وکارهایی این امر جلو برود و در استان‌هایی که سند مهندسی فرهنگی آن رونمایی شده است در راستای ارتقای فرهنگ بودجه‌ای را در اختیار خود شورای فرهنگ عمومی قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha