دوره عالی تربیت مدرس آموزش وحیانی اقراء و القاء قرآن در گیلان برگزار شد
کد خبر: 4188755
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

دوره عالی تربیت مدرس آموزش وحیانی اقراء و القاء قرآن در گیلان برگزار شد

پیشکسوت قرآنی از برگزاری نخستین دوره عالی تربیت مدرس آموزش وحیانی اقراء و القاء قرآن کریم در گیلان خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ نفر شرکت‌کننده از تمام شهرهای استان گیلان در این دوره حضور داشتند.

فرهاد فلاح پور مدرس و پیشکسوت قرآنی

فرهاد فلاح‌پور، پیشکسوت و استاد برجسته قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری اولین دوره عالی تربیت مدرس آموزش وحیانی اقراء و القاء قرآن کریم در استان اظهار کرد: شیوه آموزش وحیانی اقراء و القاء در واقع الگوی تعلیمی پیامبر اکرم(ص) بوده است که احیاگر آن، مجموعه قرآنی حاملان نور و سفیران الهی گیلان است.

وی افزود: در این شیوه، آموزش آسان شده و در واقع از زبان و قلب استاد به سمع و قلب قرآن‌آموز منتقل می‌شود و شیوه آموزشی دلی است که هیچ محدودیت سنی ندارد و همه مشتاقان فراگیری قرآن را در بر می‌گیرد.

فلاح‌پور به برگزاری این دوره با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان گیلان اشاره کرد و گفت: تربیت مدرس و انتقال این شیوه‌ آموزش قرآن کریم، با هدف عرضه شایسته قرآن بر مردم و آسان کردن آن برای مخاطبان آیات نورانی وحی، از مسیر ارتباطی آموزش وحیانی اقراء و القاء و الگوی تعلیمی پیامبر گرامی اسلام(ص)  اجرا و آیین اختتامیه این دوره ۲۴ آذرماه در سالن اجتماعات شهدای فراجا رشت با استقبال بسیار گسترده جامعه قرآنی برگزار شده است.

این پیشکسوت و مدرس قرآنی گیلان در خصوص نحوه برگزاری این دوره آموزشی تصریح کرد: ۱۱ جلسه آموزشی به صورت جداگانه برای بانوان و آقایان برگزار شد که هر جلسه در قالب چهار ساعت کارگاه آموزشی کاربردی و عملی بود، بیش از ۴۰۰ نفر شرکت‌کننده از تمام شهرهای استان گیلان در این دوره حضور داشتند. پس از اتمام دوره، از طریق آزمون شفاهی و عملی، بیش از ۲۴۰ نفر از شرکت‌کنندگان، با کسب امتیازات لازم موفق به دریافت گواهینامه این دوره و جواز تدریس آموزش پایه در این شیوه شده‌اند.

وی با بیان اينکه گواهینامه دوره در سه سطح صادر شده، گفت: گواهی درجه یک شامل اداء الحروف فصیح، گواهی درجه دو شامل اداء الحروف ممتاز و گواهی درجه سه شامل اداء الحروف عالی بوده که با توجه به ترتیب امتیازات کسب شده به شرکت‌کنندگان اعطا شد.

انتهای پیام
captcha