اجرای طرح ملی فیبر نوری، نمونه‌ای از توسعه در پرتوی عدالت است
کد خبر: 4189280
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
رئیس جمهور:

اجرای طرح ملی فیبر نوری، نمونه‌ای از توسعه در پرتوی عدالت است

رئیس جمهور در جشن بهره‌مندی بیش از ۵ میلیون خانوار ایرانی از طرح ملی فیبر نوری در گرگان گفت: اجرای این طرح نمونه‌ای از توسعه در پرتوی عدالت است.

حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز، اول دی ماه در مراسم بهره‌برداری از طرح ملی فیبرنوری گلستان در پارک علم و فناوری گرگان گفت: گلستان نخستین استانی است که همه شهرهای آن زیر پوشش فیبرنوری قرار گرفت و سرعت اینترنت آن تا ۹۵۰ مگابایت بر ثانیه رسیده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان‌اینکه اعلام می‌کنیم دسترسی آسان بیش از پنج میلیون خانوار ایرانی به فیبرنوری فراهم شده است، افزود: با توجه به اینکه ما باید به عدالت در همه بخش‌ها توجه کنیم اجرای این طرح نمونه‌ای از توسعه در پرتو عدالت است.

رئیس جمهور ادامه داد: با این طرح همه خانوارهای شهری و روستایی از فیبر نوری بهره‌مند می‌شوند و توسعه شبکه فیبرنوری اقدامی در راستای تقویت و توسعه عدالت اجتماعی در کشور است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان‌اینکه در شرایط کنونی همه سطوح زندگی بر بستر فناوری و ارتباطات قرار گرفته و در این حوزه تحولات بزرگی در جامعه بشری رخ داده است، اظهار کرد: اگر فضای ارتباطی از زیرساخت مناسبی برخوردار نباشد زندگی مردم دچار اختلال خواهد شد و با توسعه شبکه فیبر نوری مشکل کندی اینترنت در کشور رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از یکی از زیرساخت‌های مهم ارتباطی و اطلاعاتی و فناوری در این استان هستیم و از همه دست‌اندرکاران، وزارت ارتباطات اداره کل مرتبط، متخصصان و پیمانکاران صمیمانه تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از ۲ دهه پیش اعلام کردند توسعه باید در پرتو عدالت رقم بخورد و این‌که هم شهر از فیبر نوری بهره‌مند شود و هم روستاهای ما این زیرساخت را داشته باشند یک دستاورد ارزشمند است.

وی گفت: برای توسعه شبکه فیبرنوری در وزارت ارتباطات اقدامات بزرگی با سرعت خوب انجام شده و در حدود یک هزار و سیصد کیلومتر حفاری برای این طرح در گلستان انجام شده است.

وی افزود: استان گلستان به عنوان نخستین استانی است که زیرساخت فیبرنوری در آن در همه شهرها و روستاها انجام شده و در مراحل آینده با مشارکت مردم و همه دستگاه‌های اجرایی فرایند کار تکمیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هوشمندسازی شهرها از جمله موضوعاتی است که در سالهای آینده باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha