شرکت در انتخابات به معنای کمک به آبادانی و امنیت کشور است
کد خبر: 4193490
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
امام جمعه کرمان:

شرکت در انتخابات به معنای کمک به آبادانی و امنیت کشور است

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه شرکت در انتخابات به معنای کمک به آبادانی و امنیت کشور است، گفت: رقابت سالم و بدون حاشیه در این صحنه‌ حساس بسیار مهم است و مردم باید مراقب باشند کدام کاندیدادها به دنبال حاشیه‌سازی هستند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، 22‌ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به سخنی از امام علی(ع) گفت: در همه شئون زندگی باید خداوند را در نظر گرفت.

وی توجه به آزمایش‌های الهی را در تربیت دینی انسان مهم دانست و افزود: یکی از عواملی که سبب می‌شود در امتحانات الهی سرافراز بیرون آییم صبر در مقابل مصیبت‌ها، ناملایمت و مشکلات است. محور دومی که ما را به پیروزی می‌رساند کمک از الطاف بی‌نهایت الهی در صحنه‌های سخت با تکیه بر ایمان درونی به خداوند است.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) و شهادت هموطنان در حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: سالروز فرار شاه از کشور را در پیش داریم که نشان داد اراده‌ها بر دستگاه تا دندان مسلح طاغوت می‌توانند پیروز شوند و خون بر شمشیر پیروز است و نشان داد پیوستن مردم به انقلاب آن را پیروزی می‌رساند و امت و امام با اتکا بر خداوند پیروز هستند و این پیروزی روند سعود خود را به سرعت طی کرد.

وی با بیان اینکه دشمن امروز سلاح کهنه و بدون اثر قبل یعنی خالی کردن صحنه‌ها از مردم را در پیش گرفته‌ و شهادت عزیزانی در کرمان ولایی و انقلابی در همین راستا است، افزود: با شناسایی دقیق مجریان و عوامل این حادثه وعده امام جامعه که فرمود سرکوبی سخت و محکم در انتظار مسببان این حادثه است عملی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات تصریح کرد: در ارتباط با انتخابات چند نکته مهم قابل توجه است که نخستین آن حضور پررنگ و پرشور مردم پای صندوق‌های رأی است که عدم شرکت در آن به معنای واگذاری حق انتخاب خود به دیگران است. شرکت در انتخابات به معنای کمک به آبادانی و امنیت کشور و تلاش برای روی کارآمدن انسان‌های لایق و شایسته است.

وی با بیان اینکه گروهی از کاندیداهای انتخاباتی تأیید صلاحیت شده و گروهی در صف رسیدگی به شکایات تأیید صلاحیت هستند، ادامه داد: رقابت سالم و بدون حاشیه در این صحنه‌ حساس بسیار مهم است و مردم باید مراقب باشند کدام کاندیدادها به دنبال حاشیه‌سازی هستند زیرا آنها به دنبال انتخابات سالم نیستند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر اینکه کاندیدادها باید رقابت مؤمنانه و التزام عملی به اسلام را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: مبنای این نوع رقابت، رعایت اخلاق اسلامی در همه زمینه‌هاست. نشانه رقابت مؤمنانه التزام عملی به ولایت فقیه است و نشانه آن عمل به فرمایشات ولایت فقیه است.

امام جمعه کرمان در پایان با اشاره به جنگ غزه و سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی در برابر قتل‌عام کودکان، زنان و مردم بی‌گناه در غزه اظهار کرد: در دنیایی که شعار دفاع از بشریت گوش همه را کر کرده، شاهد حوادث سیاه در تاریخ هستیم. غده سرطانی را در مرکز جغرافیای اسلام کاشتند و با تمام ظرفیت از آن دفاع کردند. امروز استکبار جهانی در دریای سرخ رسماً وارد جنگ با اسرائیل شده و یمن را مورد هدف قرار داده است، اما به فضل خداوند اشتباه محاسباتی آمریکا در روزهای آینده منجر به فرار آنها از منطقه می‌شود و به گورستان آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha