انتشار تلاوت شهید حسین محمدی + فیلم
کد خبر: 4195664
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
طنین خوش‌نوای بهشتی / 3

انتشار تلاوت شهید حسین محمدی + فیلم

تلاوت شهید حسین محمدی از شاگردان معلم قرآن سیدمحسن موسوی‌بلده منتشر شد.

انتشار تلاوت حسین محمدی، قاری شهیدی که گل سرخ دارالتحفیظ بود + فیلم

به گزارش ایکنا، شهید حسین محمدی 22 آذرماه 1349 در تهران متولد شد. او از شاگردان جلسه سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی بود، و در تلاوت خود به سبک محمود علی‌البناء تلاوت می‌کرد.

موسوی‌بلده در گفت‌وگویی درباره شاگرد خود او را گل سرخ دارتحفیظ القرآن الکریم (نخستین مؤسسه قرآنی ایران واقع در تهران) و فردی امين، راستگو، خوش‌خلق، مهربان و هميشه خندان معرفی کرده است.

وی همچنین گفته است: «حسين ۹ساله بود كه در جلسه قرآن آمد و ۱۶ساله بود كه شهيد شد. نوجوانی بود كه به سرعت رشد و تعالی روحی پيدا كرد، در ابتدای جلسات حضور آرامی داشت با علاقه پشت رحل می‌نشست، در آزمون ابتدايی در جلسات داوطلب شد تا تلاوت كند و من به خاطر نوجوانی او توقع يك روخوانی داشتم، اما تلاوتی گرم و زيبا را شنيدم.»

حسین محمدی در زمینه فعالیت‌های مذهبی نیز بسیار پویا بود. او در هیئت مسجد محل که از سوی شهید صفاری شکل گرفت، به آموزش قرائت قرآن پرداخت و با دعوت از قراء مشهور از جمله شهریار پرهیزکار، منصور قصری‌زاده، هوشنگ محمدیون و ... مستمعان را با کلام وحی آشنا کرده و آنان را تشویق به شرکت در کلاس‌های قرآن می‌کرد. حسین نه تنها در کلاس درس قرائت و هیئت بلکه در مدرسه، پایگاه‌های مختلف بسیج و ... فعالیت چشمگیری داشت و این همه را از چشم دیگران مخفی نگاه می‌داشت که این نیز از خلوص نیت او بود.

او به همراه برادر و دوستانش شهید حمید صفاری، علی چنگی و جمعی دیگر از بچه‌های محل، عازم جبهه‌های غرب شد و در عملیات بیت المقدس که در ارتفاعات شیخ محمد انجام شد، شرکت کرد. در شب عملیات و در عید فطر سال ۱۳۶۷ در بلندترین کوه منطقه، یعنی ارتفاعات، وی هدف تیر مستقیم قناسه قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت رسید. 

از روز دوم بهمن‌ماه و همزمان با آغاز کنگره ملی شهدای پایتخت که به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت، هر روز تلاوت یکی از شهدای قاری قرآن کریم شهر تهران بر روی خروجی ایکنا قرار می‌گیرد. 

طی دو روز گذشته تلاوت شهید اسماعیل میرزانژاد و شهید احمد انصاری منتشر شده و در ادامه تلاوتی از شهید حسین محمدی منتشر می‌شود.

در ادامه تلاوت آیات 37 تا 49 سوره مبارکه الرحمن با صدای شهید حسین محمدی منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha