انتخابات مصداق بارز تعاون در برّ و تقواست
کد خبر: 4202428
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
تا انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲/ 14

انتخابات مصداق بارز تعاون در برّ و تقواست

جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تأثیرگذار بودن حضور مردم در صحنه‌های گوناگون گفت: انتخابات، قیام لِلَّهِ به‌صورت جمعی و اجتماعی و یکی از مصادیق بارز تعاون در برّ و تقوا محسوب می‌شود.

عبدالامیر خطاط نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبریحجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط، جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه این استان در آستانه انتخابات ۱۱ اسفندماه، با حضور در دفتر خبرگزاری ایکنا در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه به اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات پرداخت و اظهار کرد: قرآن مجید می‌فرماید: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ...؛ بگو که من به یک سخن، شما را پند می‌دهم و آن سخن این است که شما خالص برای خدا دو نفر دو نفر با هم یا هر یک تنها قیام کنید.» انتخابات، «تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ» و قیام لِلَّهِ به‌صورت جمعی و اجتماعی است و یا به تعبیری، یکی از مصادیق بارز تعاون در برّ و تقوا محسوب می‌شود. 


بیشتر بخوانید:


حضور مردم همواره توانسته در صحنه‌های گوناگون تأثیرگذار باشد. برای مثال در صدر اسلام، مهاجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه را در نظر می‌گیریم. مردم مکه با پیامبر(ص) همراهی نکردند، اما در مدینه از ایشان استقبال شد. پس پیامبر(ص) به سمت مدینه رفت. بعد از ایشان نیز مردم مدتی از امیرالمؤمنین(ع) فاصله گرفتند و بعد از چند سال دوباره با ایشان بیعت کردند. هر کجا جدا شدند، مسائل اسلامی، دینی و ملی ضربه خورد و هر کجا همراهی کردند، عزت و اقتدار به دست آوردند.

امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: «لَولا حُضُورُ الحاضِرِ، و قِيامُ الحُجَّةِ بِوُجودِ الناصِرِ... لأَلقَيتُ حَبلَها على غاربِهِا؛ اگر نبود حضور آن جمعيت و تمام شدن حجت با وجود يار و ياور...، هر آينه مهار شتر خلافت را بر شانه‌اش مى‌انداختم.» بنابراین لطف و عنایت خداوند، مشروط به همراهی مردم است. امیدوارم که در این انتخابات همه در صحنه حضور پیدا کنند تا باعث اقتدار نظام اسلامی و سرافکندگی دشمنان باشد.

وی به جایگاه مجلس اشاره کرد و گفت: در کشور هر کجا که با مشکل مواجهیم، به نوعی به مجلس برمی‌گردد، چون قانون مناسب و نظارت بر اجرا به عهده مجلس است. اگر ببینیم قوه قضائیه مقداری ضعف دارد، به‌دلیل تنگناهای قانونی بوده و این مجلس شورای اسلامی است که می‌تواند این تنگناها را رفع کند یا اگر قانونی اجرایی نمی‌شود، باز این مجلس است که می‌تواند آن را دنبال کند. 

قوه مجریه نیز همین‌طور است. این قوه یا نیاز به قانون دارد و یا قانون دارد و عمل نمی‌کند. هر دوی این مسائل به مجلس برمی‌گردد. درواقع مجلس شورای اسلامی اساس اقتدار نظام، عزت مردم، سربلندی، آسایش، آرامش، رفع مشکل و تأمین‌ نیازهای اقتصادی و غیراقتصادی است. این به مردم ما برمی‌گردد که به هنگام انتخابات، فردی را انتخاب کنند که می‌تواند چنین رسالتی را بر عهده گیرد و توانایی لازم را دارد که این مهم را تأمین کند. 

اهمیت مجلس خبرگان رهبری 

خطاط درباره کارکرد مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: همان‌طور که مردم می‌دانند، این مجلس حالت اجرایی ندارد، اما کاری که به عهده دارد، شالوده تمام مسائل کشور را تشکیل می‌دهد که تعیین رهبری و نظارت بر استمرار شرایط رهبری است. درواقع مجلس خبرگان، مهم‌ترین نهاد تصمیم‌گیری در نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. 

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: همان‌طور که از ابتدای انقلاب، مردم در صحنه حضور داشتند و انقلابی پدید آوردند که معادلات جهانی را تغییر داد، همان‌طور که در دفاع مقدس حضور داشتند و جوانانشان را تقدیم این انقلاب کردند و سخاوتمندانه از تمام هستی خود گذشتند و همچنین در طول این ۴۵ سال همواره در کنار نظام بودند، اکنون نیز دعوت مقام معظم رهبری را برای حضور در پای صندوق‌ها جدی بگیرند و حماسه دیگری بیافرینند که موجب شادی امام زمان(عج) و نقش لبخند بر چهره رهبری و یأس دشمنان باشد.

در خصوص مجلس خبرگان، شکست و پیروزی که در سایر موقعیت‌های انتخابات مطرح است، وجود ندارد. ما به دنبال اصل مشارکت و حضور حداکثری هستیم. اگر کسی رأی بیاورد، باید از خداوند استمداد کند که وظیفه‌اش را به نحو احسن انجام دهد و چنانچه رأی نیاورد، خدا را شکر کند که باری بر دوشش قرار نگرفته است.

انتهای پیام
captcha