نخبگان افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند
کد خبر: 4202492
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹

نخبگان افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند

استاندار گیلان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوران عمر بابرکتش به وجود مردمانی مومن و انقلابی از جمله نخبگان جامعه بالیده است،گفت: نخبگان همانند شهدای گرانقدر، باعث افتخار و سربلندی جمهوری اسلامی ایران هستند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 9 اسفندماه در پنجمین یادواره شهدای مهندس استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: نخبگان ما همانند شهدای گرانقدر، باعث افتخار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی هستند، شهدا جان خود را فدای کشور کردند تا ما ماندگار شویم و راه آنان را ادامه دهیم.

وی افزود: نخبگان و مهندسان ما نیز با تلاش و کوشش خود موجب توانمندی کشور در عرصه‌های متعدد از جمله نظامی شده‌اند و عزت و سربلندی را برای مردمان این سرزمین به ارمغان آورده‌اند. امام راحل(ره) نیز با مهندسی بی‌نظیر و بزرگ خود نظام جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کردند که پس از گذشت ۴۵ سال هنوز شادابی و نشاط در این نظام مقدس وجود دارد که این یک مهندسی بی‌نظیر است.

عباسی گفت: البته امام راحل(ره) پس از پیروزی انقلاب فرمودند که نوع حکومت را خود مردم تعیین کنند و مردم نیز جمهوری اسلامی را انتخاب کردند و پای آن ایستادند و تاکنون نیز دشمنان هر کاری که کردند، موفق نشدند جمهوری اسلامی را از مردم بگیرند.

استاندار گیلان تصریح کرد: همه سازوکارها برای برپایی انتخاباتی باشکوه در گیلان فراهم است؛ امنیت و سلامت در انتخابات وجود دارد و فضای عادلانه نیز برای همه نامزدها ایجاد شده تا مردم آزادانه و آگاهانه پای صندوق‌های رأی بروند و بهترین‌ها را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: هم اینک نیز در انتخابات و تعیین مسئولان، مردم نقش اصلی را دارند؛ همچنین در جریان انتخابات نیز، اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت از خود مردم هستند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و رئیس جمهور را مردم انتخاب می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه مردم باید نمایندگانی را انتخاب کنند که دلسوز باشند، وظایف دولت و مجلس را به خوبی بدانند، گفت: مجلس بسیار مهم بوده و کار نمایندگان نیز بسیار تأثیرگذار و حائز اهمیت است؛ به همین دلیل مردم باید به صورت حداکثری در انتخابات حضور یابند تا بهترین نفرات را به عنوان نماینده خود در مجلس انتخاب کنند زیرا اگر قوانین درست در مجلس مصوب و لایحه‌های دولت نیز تصویب شود، قطار توسعه در کشور شتاب می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha