انتخابات در ۲۶۹۰ شعبه اخذ رأی گیلان آغاز شد
کد خبر: 4202692
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴

انتخابات در ۲۶۹۰ شعبه اخذ رأی گیلان آغاز شد

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور، ساعت ۸ صبح امروز، ۱۱ اسفندماه در ۲۶۹۰ شعبه أخذ رأی استان گیلان آغاز شد.

انتخابات 1402

به گزارش ایکنا از گیلان، فرآیند رأی‌گیری داوزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز، 11 اسفندماه در 2690 شعبه اخذ رأی در استان گیلان آغاز شده و تمامی شعب آماده اخذ رأی از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

آمار واجدین شرایط رأی گیلان در این دوره از انتخابات ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر بوده، از این تعداد 86 هزار و 166نفر رأی اولی هستند. با اعلام ستاد انتخابات کشور، براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مردم می‌توانند با داشتن پنج مدرک هویتی شامل ‎شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه در انتخابات شرکت کنند.

41 هزار نفر نیز در استان به عنوان هیئت اجرایی، هیئت نظارت، بازرسی، نمایندگان فرماندار و مأموران محافظ صندوق کار اجرایی انتخابات را امروز عهده دار هستند.

از مجموع تعداد شعب اخذ رای در استان، تعداد ۲۳۱۸ شعبه ثابت و ۳۷۲ شعبه سیار و ۹۸۶ شعبه شهری و ۱۷۰۴ شعب روستایی هستند، یک شعبه فرعی هم برای ارامنه استان تهران بوده که در شهرستان بندرانزلی مستقر است.

گیلان 350 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و 5 نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری دارد. این استان با ۱۱ حوزه انتخابیه، ۱۳ کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۴ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات در حوزه انتخابیه رشت و خمام با 590 شعبه اخذ رآی الکترونیکی است، ۵۷۵ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار بوده و همچنین ۲۹۷ شعبه در حوزه شهری و ۲۹۳ شعبه در حوزه روستایی مستقر هستند. ۱۲ هزار نفر عوامل اجرایی در این حوزه برای برگزاری انتخابات مشارکت می‌کنند.

برابر ابلاغ ستاد انتخابات کشور فرآیند رأی گیری که از 8 صبح امروز 11 اسفند آغاز شده، تا ساعت 18 امروز ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز تا ساعت 24 تمدید می‌گردد.

انتهای پیام
captcha