مردم گیلان در بصیرت و آگاهی پیشرو هستند
کد خبر: 4202797
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

مردم گیلان در بصیرت و آگاهی پیشرو هستند

استاندار گیلان گفت: امروز، 11 اسفند به منزله عید برای کشور و استان گیلان است، مردم با حضور پای صندوق رأی اثبات کردند در بصیرت و آگاهی پیشرو هستند؛ همانگونه که در طول این ۴۵ سال با حضور خود اثبات کردند که پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

ستاد انتخابات گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار دقایقی قبل با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان، اظهار کرد: امروز، 11 اسفند به منزله عید برای کشور و استان گیلان است، مردم با حضور پای صندوق رای اثبات کردند در بصیرت و آگاهی پیشرو هستند؛ همانگونه که در طول این ۴۵ سال با حضور خود اثبات کردند که پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

استاندار گیلان افزود: طی دیداری که روز گذشته با خانواده شهدا داشتیم برای حضور در انتخابات با مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام راحل و شهدا و ارزش‌های انقلاب تجدید میثاق کردیم. امروز هم پس از مقام معظم رهبری با حضور در منزل شهیدان ساغری رای مان را به صندوق انداختیم.

وی با بیان اینکه همه صندوق ها و عوامل شعب و ناظرین آماده و در حال اخذ رأی هستند، گفت: در یکی از شعب که حضور یافتم شاهد استقبال باشکوه همه اقشار جامعه به ویژه جوانان بودم که صحنه روزهای نخست پیروزی انقلاب را تداعی کرد.

عباسی بیان کرد: استقبال و تجمع بیرون شعبه به قدری زیاد بود که تصور شد مشکلی در شعبه وجود دارد اما وقتی داخل شعبه حضور یافتم آنجا هم این استقبال مشهود بود و برای اینکه فرآیند اخذ رای سریعتر انجام گیرد ابلاغ شد تا تجهیزات و امکانات را توسعه دهند تا مردم سریعتر بتوانند رای دهند.

استاندار گیلان در خصوص مشارکت در نخستین ساعات گفت: بیش از ۱۰۶ هزار نفر مردم گیلان تا ساعت 10:50 رای دادند که 60 درصد آقا و 40 درصد بانو بودند. میانگین سنی رای دهندگان هم ۱۸ تا ۲۵ خیلی خوب بوده و 25 تا 45 سال هم تقریبا برابری می کند.

وی با تأکید بر اینکه عوامل اجرایی مستقر در شعب هم به رادیو و تلویزیون برای دریافت اطلاعیه های ستاد انتخابات دسترسی داشته باشند، گفت: بنابر ابلاغ ستاد انتخابات رای‌گیری از ساعت ۸ صبح امروز ۱۱ اسفند آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد که این ساعت باتوجه به استقبال قابل تمدید خواهد بود از مردم بصیر و آگاه گیلان دعوت می کنم تا هر چه سریعتر رای دهند زیرا رای دادن یک تکلیف الهی است.

عباسی با بیان اینکه صندوق های سیار هم حاضر هستند، گفت: تمام دستگاه های احراز هویت برخط هستند و 100 درصد شبکه اخذ رای در گیلان پایدار است، برخی سرناظرها در تعدادی از صندوق ها مشکل داشتند که مشکل برطرف شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تا این ساعت در مقایسه با مدت مشابه دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شاهد رشد 10 درصدی حضور پای صندوق رای هستیم، گفت: از عوامل انتظامی، امنیتی، نظامی و اجرایی و مردم عزیز قدردانی می کنیم امیدواریم که امروز حضور و مشارکت حداکثری دیگری را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس برای هر کرسی ۲۰ داوطلب داریم و برای انتخابات خبرگان رهبری هم 5 نامزد داریم، ادامه داد: استان گیلان 13 کرسی در مجلس شورای اسلامی و 4 کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

استاندار گیلان گفت: در گیلان همانطور که در فراهم کردن زیرساخت‌ها جزو استان های اول بودیم انشااله در مشارکت هم اولین باشیم؛ گیلانیان همیشه خلق حماسه کردند امیدواریم امروز بار دیگر در حضور پای صندوق رای شکوه و عظمت شان را به جهانیان نشان می‌دهند.

انتهای پیام
captcha