وظیفه عقلی و شرعی هر ایرانی شرکت در انتخابات است
کد خبر: 4202850
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

وظیفه عقلی و شرعی هر ایرانی شرکت در انتخابات است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز وظیفه عقلی و ملی و شرعی ما تقویت نظام با شرکت در انتخابات است.

حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند امروز جمعه، ۱۱ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: اساسی‌ترین مسئله‌ای که در همه انتخاب‌های ما موثر است و ضرورت دارد برای رسیدن به تحلیل و تصمیم و اقدام درست، زاویه دید درست است. 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه چنانچه زاویه دید انسان‌های صدر اسلام تاکنون درست بود این همه زاویه با دین پیدا نمی شد، گفت: چنانچه نگاه و زاویه دید غلط باشد رفتارها اشتباه شکل می‌گیرد و فاجعه به وجود می‌آید. 

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه دلیل خیلی از افکار و تحلیل‌ها و رفتارهای غلط، زاویه دید و معرفت و شناخت غلط است، گفت: باید نسبت به جهان هستی و جهان پیش از مرگ و فلسفه زندگی، دیدگاه خود را تغییر دهیم. باید نگاه خود را نسبت به فلسفه و جایگاه انقلاب و سهم و نقش ما در انقلاب درست کنیم وگرنه نتیجه آن تحلیل غلط و انتخاب راه اشتباه خواهد بود. 

حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به اینکه جامعه بشری چنانچه تحت ولایت خداوند باشد همواره در روشنایی حرکت خواهد کرد، گفت: دین انسان‌ها را با نشاط و قوی می کند و توحید حیات جان انسان‌ها است. 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه انسان دشمن قسم خورده‌ای به نام شیطان دارد، افزود: هیچ نعمتی بالاتر از زیر چتر ولایت بودن نیست، اما شیطان قسم خورده که انسان را با وسوسه گمراه کند تا انسان ها شکر نعمت دین و خدا را به جا نیاورند. 

وی با بیان اینکه آنچه امروز از فجایع و جنایت و ظلم ها می بینیم نتیجه ولایت شیطان است، گفت: نوکران شیطان می‌خواستند که ایران را هم تبدیل به واگنی برای شیاطین شود اما امام راحل معبری باز کرد و ریل حرکت کشور را از حرکت به سمت طاغوت به حرکت به سمت الله تغییر داد. 

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه دنیا زمانی نورانی می شود که امام زمان (عج) تشریف آورند اما تا ظهور امام زمان که باید مسکنی بر پیکر جامعه بشری تزریق کرد، گفت: شمعی که امام راحل برافروخت، امروز تبدیل به نورافکنی شده که کشور را نورانی کرده است اما هنوز راه های زیادی پیش رو است. 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه سطح انقلاب اسلامی ایران جهانی است و انقلاب برای نجات بشریت است، گفت: برخی افراد انقلاب به این عظمت را در حد مشکلات اقتصادی پایین می آورند که این درست نیست. انقلاب ما را از استبداد و استکبار نجات داد و ملت را به صحنه آورد و زیر ساخت‌های کشور را تقویت کرد. 

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه گاهی شنیده می شود که برخی می گویند که انقلاب برای ما چه کرد، گفت: باید پرسید که ما چقدر از این فرصت انقلاب برای خودسازی، عبودیت و تقوا استفاده کردیم. 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه جنبش شوم زن زندگی و آزادی را برای تفکرات شهوانی به راه انداختند، گفت: باید از فرصت طلایی انقلاب برای خودسازی استفاده کنیم، همان گونه که شهید سلیمانی و شهید حججی و ... استفاده کردند. 

وی با تاکید بر اینکه همه موظف به تقویت نظام با خودسازی هستیم، گفت: انتخابات یکی از مولفه‌های تقویت نظام است، اما بالاتر از آن خودسازی است. استکبار آرزوی ضربه زدن به نظام را به گور خواهد برد و این نهضت را تا طلوع خورشید امامت ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha