رشد ۱۱ درصدی شعب اخذ رأی در اصفهان
کد خبر: 4202896
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

رشد ۱۱ درصدی شعب اخذ رأی در اصفهان

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه سه هزار و 161 شعبه اخذ رأی در این استان فعال است، گفت: تعداد شعب در مقایسه با انتخابات دوره پیشین مجلس شورای اسلامی در سال 98، 11 درصد رشد داشته است.

مهدی سلیمانی دبیر ستاد انتخابات استان اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، مهدی سلیمانی، دبیر ستاد انتخابات استان امروز، 11 اسفندماه در جمع خبرنگاران در استانداری اصفهان اظهار کرد: سه هزار و 161 شعبه اخذ رأی در استان فعال است که از این تعداد، دو هزار و 768 شعبه، ثابت و 393 مورد، سیار هستند. همچنین از مجموع شعب اخذ رأی، دو هزار و 486 شعبه شهری و 675 شعبه روستایی داریم. تعداد شعب در مقایسه با انتخابات دوره پیشین مجلس شورای اسلامی در سال 98، 11 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه امسال، 172 هزار رأی‌اولی در استان اصفهان داریم، افزود: مردم این استان 20 نماینده انتخاب می‌کنند که 15 نفر مربوط به حوزه‌های جغرافیایی و یک نفر مربوط به حوزه ارامنه اصفهان و جنوب ایران است. ضمن اینکه شش شعبه مربوط به اقلیت‌های دینی در استان داریم که شامل مسیحیان ارمنی جنوب، زرتشتیان، کلیمیان و مسیحیان کلدانی و آشوری است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان بیان کرد: 739 نفر برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان داوطلب شدند که با انصراف تعدادی از آنها، این عدد به 615 نفر رسید. از این میان، 68 نفر از بانوان و 574 نفر، آقا هستند.

وی ادامه داد: در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، 11 نامزد تأیید صلاحیت‌شده در استان اصفهان داریم که مردم استان پنج نفر از آنها را انتخاب می‌کنند.

سلیمانی درباره شرایط اخذ رأی تصریح کرد: امسال افراد با ارائه اصل پنج مدرک می‌توانند در انتخابات شرکت کنند؛ علاوه بر شناسنامه که به‌صورت سنتی وجود داشته، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت نیز پذیرفته می‌شود. اگر کسی تمایل داشته باشد مهر انتخابات در شناسنامه‌اش ثبت شود، باید آن را همراه بیاورد، ولی اصراری مبنی بر مهر زدن در شناسنامه از جانب ما وجود ندارد. با توجه به اینکه احراز هویت به‌صورت برخط انجام می‌شود و به‌طور همزمان در سراسر کشور، هر کس که رأی می‌دهد، نامش در سامانه احراز هویت ثبت خواهد شد، نیازی به ممهور کردن شناسنامه وجود ندارد.

وی یادآور شد: نزدیک به 60 هزار نفر، عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و پشتیبانی انتخابات را در استان اصفهان تشکیل می‌دهند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان تأکید کرد: رأی دادن با مدرک هویتی متعلق به دیگران، قصد رأی مجدد، تحت فشار قرار دادن دیگری برای رأی دادن به شخص مورد نظر، نوشتن رأی برای افراد بی‌سواد برخلاف نظر آنها و... از جمله تخلفاتی به شمار می‌رود که در روز برگزاری انتخابات با آنها برخورد می‌شود.

وی گفت: در هر شعبه اخذ رأی، نماینده فرماندار و بازرس وزارت کشور حضور دارند. در صورت بروز تخلف در شعب می‌توان آن را به سر ناظر هیئت نظارت و در شهرستان‌ها به فرمانداری یا دفتر هیئت بازرسی و نظارت شورای نگهبان گزارش داد.

 

انتهای پیام
captcha