مردم در نظام جمهوری اسلامی آزادانه حق مشارکت در انتخابات را دارند
کد خبر: 4202897
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

مردم در نظام جمهوری اسلامی آزادانه حق مشارکت در انتخابات را دارند

امام جمعه ایلام گفت: انتخابات یک نعمت مهم از سوی جمهوری اسلامی برای آحاد مردم است که آزادانه حق مشارکت در انتخابات را دارند و با آرای مستقیم خود یک انتخاب شایسته و آگاهانه را رقم می‌زنند.

حجت الاسلام کریمی تبار، امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، اظهار کرد: هر رأی ما امنیت پایدار داخلی و خارجی ایران را تضمین و مشکلات را حل می‌کند و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی عامل پشتیبانی از نظام، دفاع از خون شهدا و لبیک به فرمان ولایت فقیه است.

وی افزود: حضور حداکثری مردم در شعب اخذ رأی بیانگر موقعیت شناسی و حمایت آنها از نظام است و طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی همه افراد جامعه در تعیین سرنوشت خود و مملکت دخیل هستند و آرای مستقیم آنها در اداره کشور موثر است.

حجت الاسلام کریمی‌تبار اظهار کرد: سلامت و امنیت انتخابات مورد تاکید مقام معظم رهبری است و مجریان و ناظران انتخابات باید در روند برگزاری انتخابات از امنیت انتخابات حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه امروز از ایام مهم و سرنوشت ساز برای ایران اسلامی است، تاکید کرد: هرچند مواردی چون گرانی، سختی معیشت، تبعیض و دیگر مشکلات وجود دارد اما این موانع و چالش‌ها نباید مانع حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه غرب هیچگاه دلسوز کشور ایران نیست و منافع خود در ایران را دنبال می کند، ادامه داد: جبهه رسانه‌ای، تبلیغاتی و سیاسی دشمن طی ماه‌های اخیر مواضع انتخاباتی ایران را به شدت می‌کوبد تا مردم را در خصوص مشارکت حداکثری مایوس و دلسرد و آنها را نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت کند.

امام جمعه ایلام افزود: اما مردم آگاه ایران اسلامی فارغ از هر نگاه و نگرش سیاسی و حزبی به پای صندوق‌های رأی بروند و حضوری حداکثری داشته باشند تا فرصت عرض اندام به دشمنان این نظام را ندهند. انتخابات یک نعمت مهم از سوی جمهوری اسلامی برای آحاد مردم است که آزادانه حق مشارکت در انتخابات را دارند و با آرای مستقیم خود یک انتخاب شایسته و آگاهانه دارند.

وی در مورد خرید و فروش آرا نیز گفت: هرگونه اقدامی در مورد خرید و فروش رای از نظر قانون ممنوع و از نگاه شرع نیز حرام است و فردی که با این روش به مجلس راه یابد، هیچ‌گاه خادم و خدمتگذار و مطالبه‌گر مشکلات مردم نخواهد بود.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار به نامزدهای انتخابات هم توصیه کرد و گفت: بعد از پایان رأی‌گیری و مشخص شدن فرد پیروز این عرصه، وی را برای توسعه و تعالی استان یاری کنند و همچنین افراد معترض به نتایج آرا هم اعتراض خود را به مراجع ذی صلاح اعلام و نهادهای مرتبط نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به شکایات نامزدهای معترض رسیدگی کنند.

انتهای پیام
captcha