مردم با مشارکت در انتخابات صدای دشمن را خاموش کردند
کد خبر: 4203182
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
استاندار کرمان:

مردم با مشارکت در انتخابات صدای دشمن را خاموش کردند

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه مردم وظیفه خود را به خوبی انجام داده و صدای دشمن را خاموش کردند، گفت: تلاش یک ساله دشمن برای اینکه مشارکت پایین باشد اتفاق نیفتاد و حدود ۵۰ درصد واجدین شرایط پای صندوق‌ها آمدند که کار ارزشمندی بود.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان شامگاه، ۱۲ اسفندماه در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان با موضوع «تشریح نتایج، میزان مشارکت و جزئیات آرا در انتخابات ۱۴۰۲ در کرمان»، با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک حماسه‌آفرینی مردم، گفت: دقت و زمان‌شناسی مردم کار بزرگی رقم زد. عمده کار بر دوش مردم بود و نتیجه همه را متحیر کرد.

وی مردم را عامل اصلی برگزاری انتخابات دانست و با بیان اینکه بار اصلی بر دوش مردم بوده و تمام‌کننده کار نیز مردم بودند و دستگاه‌های امنیتی، نهادهای خدمت‌رسان و... تنها کمک‌کننده بودند، افزود: تلاش یک ساله دشمن برای اینکه مشارکت پایین باشد اتفاق نیفتاد و با وجود شرایط جوی نامساعد حدود ۵۰ درصد واجدین شرایط پای صندوق‌ها آمدند که کار ارزشمندی بود.

فداکار با اشاره به نقش رسانه ملی در تبلیغات و معرفی فرایند انتخابات و همچنین سایر رسانه‌های استان در ایجاد شور انتخاباتی، اظهار کرد: مدار و محور همه کارها مردم هستند و وظیفه ما خدمت به مردم است و خدمت صادقانه، دوری از کشاکش‌های غیرضروری و نپرداختن به حواشی باید اولویت نمایندگان منتخب باشد.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه در بخش‌های مختلف نیاز به هم‌افزایی بین همه نمایندگان و مسئولان استان داریم تا مشکلات مردم حل شود، تصریح کرد: انتخابات و حضور مردم پیام‌های خاص خود را دارد و نشان می‌دهد که همه با هم باید برای پیشرفت مسائل استان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه کار اجرای انتخابات تمام شده اما گلایه‌هایی وجود دارد که تا ۱۷ اسفندماه امکان ثبت شکایت وجود دارد و رسیدگی می‌شود، افزود: اشخاص، ستادها و کاندیداها می‌توانند براساس مستندات شکایت کنند که اگر ضرورت داشته باشد حتی ممکن است بخشی از آرا یا یک صندوق آرا باطل شود و اگر این ابطال در نتیجه انتخابات تأثیر داشته باشد تصمیم‌گیری در این باره در اختیارات استان نیست و شورای نگهبان باید در این مورد تصمیم‌گیری کند.

فداکار ادامه داد: نمایندگان از حوزه‌های انتخابی مختلفی هستند و باید علاوه بر اینکه نیازهای شهرستان‌های خود را مورد توجه قرار داده و پیگیری کنند، بخشی از وظایف نمایندگان نیز در ارتباط با مشکلات استان مانند آب، توسعه اشتغال و... است که باید یک هم‌افزایی بین تمام مسئولان و نمایندگان استان در مجلس انجام شود تا بتوانیم گره‌ای از زندگی مردم باز کنیم.

استاندار کرمان در پایان اظهار کرد: مردم وظیفه خود را به خوبی انجام داده و صدای دشمن را خاموش کردند. مجلس و نمایندگان جایگاه بزرگی دارند و امیدواریم همه این ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم به‌کار گرفته شود.

انتهای پیام
captcha